Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر خبر داد:

5000 تن گردو از باغ‌های شهرستان رابر کرمان برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر کرمان گفت: با توجه وجود خط اعتباری مکانیزاسیون در استان، کشاورزانی که متقاضی دستگاه های برداشت گردو باشند، از طریق این مدیریت به بانک معرفی و تسهیلات برای تهیه دستگاه برداشت گردو دریافت می کنند.

5000 تن گردو از باغ‌های شهرستان رابر کرمان برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر از برداشت پنج هزار تن گردو از باغ های گردو این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، محمدی با بیان این خبر گفت: شهرستان رابر یکی از قطب های تولید گردو در استان کرمان و کشور محسوب می شود و محصول تولیدی این شهرستان بسیار باکیفیت و کاملاً ارگانیک است.

وی با بیان اینکه اقتصاد بیشتر مردم این منطقه از درختان گردو تأمین می شود، افزود: متوسط عملکرد گردو در شهرستان رابر یک هزار و 593 کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود نزدیک به پنج هزار تن گردو در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با اشاره به خسارت سرمازدگی سالانه و آفت کرم خراط به درختان گردو در شهرستان به کشاورزان توصیه کرد آبیاری منظم، تغذیه مناسب، انجام عملیات به زراعی، کاهش سطح زیرکشت به علت خشکسالی های اخیر و افزایش تولید در واحد سطح را مورد توجه قرار دهند.

محمدی در پایان گفت: با توجه وجود خط اعتباری مکانیزاسیون در استان، کشاورزانی که متقاضی دستگاه های برداشت گردو باشند، از طریق این مدیریت به بانک معرفی و تسهیلات برای تهیه دستگاه برداشت گردو دریافت می کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید