Iranian Agriculture News Agency

6000 روستای سیستان و بلوچستان مشکل تامین آب دارند


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نابرابری در پرداخت یارانه را نباید تداوم بخشید و پرداختی ها را برای مردم محروم چنین استانهایی باید بیشتر مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: با دید و نگاه ویژه دولت به این استان یک دوره متفاوت را مردم در پیش رو خواهند داشت.

علی اوسط هاشمی در ادامه اظهار کرد: مسوولان کشور باید در تخصیص اعتبارات به سیستان و بلوچستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و کمک کنند تا این استان به لحاظ زیرساخت تکمیل شود.

استاندار با اشاره به قابلیت مدیران این استان در هوش و ذکاوت ، عنوان کرد: اگر فرصت ها برای مدیران فراهم شود می توانند زمینه های رشد و توسعه در این استان را فراهم کنند.

وی گفت: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به "بم پشت" سراوان، زمینه احداث جاده 300 کیلومتری سراوان- بم پشت و آغاز عملیات احداث سد "ماشکید علیا" در سراوان فراهم شد.

هاشمی توجه به توسعه و تکریم حقوق مردم را فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی دانست و خاطرنشان کرد: در این فضا است که می‌شود شرایط امن لازم و قابل قبول ایجاد کرد و در بستر آن برای توسعه گام برداشت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در استان از جمله ریل‌گذاری بندر و طرح آبرسانی به مزارع سیستان و راهسازی استان را یک کارگاه سازندگی توصیف کرد و گفت: در راستای توسعه استان هم‌اکنون 80 هزار مترمربع در حوزه بهداشت و درمان شهر زاهدان پروژه در دست انجام است.

وی همچنین به مشکل حاشیه‌نشینی و مشکل آب روستاهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌ اکنون شش هزار روستای استان مشکل تامین آب دارند.

هاشمی همچنین در این جلسه گفت: شرکت هواپیمایی تفتان با دو فروند هواپیما و خط مسافربری دریایی طی یک ماه آینده در استان راه‌اندازی می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید