Iranian Agriculture News Agency

راهکاری برای مقابله با کمبود آب در مزارع کشاورزی با فناوری گوگل

اپلیکیشن مجانی تا 30 درصد در مصرف آب مزارع صرفه‌جویی می‌کند

اپلیکیشن جدید با نام ConserWaterTM، به کشاورزان کمک می‌کند تا در زمان خشکسالی، بتوانند در مصرف آب، صرفه‌جویی کنند.

اپلیکیشن مجانی تا 30 درصد در مصرف آب مزارع صرفه‌جویی می‌کند

اپلیکیشن جدید با نام ConserWaterTM ، به کشاورزان کمک می‌کند تا در زمان خشکسالی، بتوانند در مصرف آب، صرفه‌جویی کنند.

به گزارش وب‌سایت WorldAagNetwork ، در مورد اتومبیل‌های بدون راننده که از سوی شرکت‌های Tesla (1) ، Uber (2) یا گوگل معرفی شده‌اند، به احتمال زیاد، مطالبی شنیده‌اید، اما آیا می‌دانستید که از همان فناوری، می‌توان استفاده کرد، برای این که بهره‌وری مزرعه را بهبود بخشید؟

اپلیکیشن ConserWaterTM ، هوش مصنوعی رایگان، ( AI : Artificial Intelligence ) از این نوع است، که این امکان را دارد تا به طور دقیق، میزان آب مورد نیاز محصولات‌ را در هر زمان و در هر مکانی را پیش‌‌بینی کند!

این فناوری، با استفاده از تکنولوژی که حق امتیاز آن در حال انتظار برای ثبت است و بهره بردن از حجم زیاد دیتا مربوط به اطلاعات آب و هوا، با شیوه‌های قبلی برای اندازه‌گیری‌ و همین طور با استفاده از اندازه‌گیری مبتنی بر ماهواره، به دست می‌آید، و می تواند مقدار بهینه آب مورد نیاز برای آبیاری را پیش‌ بینی کرده و کاهش مصرف آب را تا 30 درصد کاهش دهد!

دستاورد اپلیکیشن جدید می تواند بهترین راهکار در زمان خشکسالی باشد، که به کاهش مصرف آب حتی در زمانی که آب کافی است، کمک کند. به این ترتیب، این اپلیکیشن در زمان خشکسالی می‌تواند به کمک شما بیاید، تا آب را برای زمانی که به آن نیاز دارید، ذخیره کند. اپلیکیشن ConserWaterTM ،‌این امکان را می‌دهد تا با اندازه‌گیری دقیق، علاوه بر دستیابی به رشد مطلوب محصول، به کاهش میزان آب هم کمک کند.

برای مثال،‌ کالیفرنیا از مناطقی است که این اواخر،‌ بزرگ‌ترین خشکسالی در آن روی داده است و کشاورزان در سراسر دره مرکزی بیشترین آسیب را دیده‌اند، این در حالی است که کشاورزی به عنوان بخشی که بیشترین استفاده از آب را دارد، در این ایالت شناخته شده است.

اما چنانچه هر کشاورز در کالیفرنیا از ConserWaterTM استفاده کند، می‌تواند حداقل (هفت میلیارد لیتر) دو میلیارد گالن در روز، یا حتی تا (23 میلیارد لیتر) شش میلیارد گالن در روز صرفه‌جویی کند و این چنین میزان حجم زیاد صرفه‌جویی، می‌تواند رنج و آسیب ناشی از خشکسالی را کاهش دهد. همچنین مزیت دیگر این اپلیکیشن رایگان بودن آن است، که می تواند روی گوشی های هوشمند، با سیستم عامل‌های اندروید ( Android ) و iOS نصب شود.

با اجرای این اپلیکیشن، می‌توان میزان آب مورد نیاز برای سه محصول زراعی، در هر مکانی از جهان و در هر زمان را به دست آورد.

گفتنی است،‌ نسخه حرفه‌ای که در آینده منتشر می‌شود، علاوه بر این، به شما اجازه‌ی انتخاب تعداد نامحدودی از محصولات کشاورزی را برای اندازه‌گیری میزان آب خواهد داد و همچنین با دادن گزارش درباره چگونگی بهبود کیفیت و روش رشد محصولات، می‌تواند به کمک شما بیاید.

‌از هم‌اکنون، چندین برنامه آزمایشی با این تکنولوژی در سراسر جهان در حال اجراست و نتایج امیدوار کننده‌‌ای به دست آمده، به طوری که کشاورزان برای رسیدن به افزایش بهره‌وری کشاورزی، استقبال خوبی از این برنامه کرده‌اند./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

١- شرکت خودرو‌سازی آمریکایی، که اتومبیل‌های برقی، قطعات وسایل نقلیه الکتریکی را طراحی، تولید و به فروش می‌رساند و دفتر مرکزی‌اش در کالیفرنیا قرار دارد.

٢- شرکت چند ملیتی و شبکه حمل و نقل آنلاین آمریکا، که در سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید