Iranian Agriculture News Agency

در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی رومانی از پیشوا اعلام شد:

تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در پیشوا

پیشوا با داشتن یک هشتم از گلخانه های کشور با وسعت بیش از یک هزار و 300 هکتار در شهرستان و تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، قطب گلخانه سبزی و صیفی جات استان تهران به شمار می رود.

تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در پیشوا


فرماندار پیشوا از تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدکرم محمدی درحاشیه بازدید وزیر کشاورزی رومانی از پیشوا، به نقش بالنده این شهرستان در رونق و توسعه کشاورزی و دامی کشور اشاره کرد و گفت: شهرستان پیشوا از قابلیت های بسیاری در حوزه های کشاورزی و دامپروری برخوردار است که این قابلیت ها زمینه مناسبی برای توسعه همکاری میان ایران و کشورهای دیگر را در صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری فراهم کرده است.

وی افزود: یک هشتم از گلخانه های کشور با وسعت بیش از یک هزار و 300 هکتار در شهرستان پیشوا مستقر است و بسیاری از محصولات جالیزی و خیار این شهرستان قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد.

فرماندار پیشوا یادآور شد: تولید سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، پیشوا را به قطب گلخانه سبزی و صیفی جات استان تهران تبدیل کرده است.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: تاکنون مسئولان کشاورزی کشورهای مختلف از قابلیت های شهرستان پیشوا بازدید کرده اند که این امر می تواند ضمن تبادل تجربیات، به توسعه صادرات محصولات کشاورزی منطقه منجر شود.

گفتنی است شهرستان پیشوا بیش از 14 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید