Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان آذربایجان شرقی

بر اساس آمارگیری سال 1394، استان آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن 902 هزار و 740 کلنی زنبورعسل و 11 هزار و 431 بهره‌بردار و با تولید 12 میلیون و 306 هزار و 796 کیلو عسل نخستین قطب پرورش زنبورعسل و دومین قطب تولید عسل کشور به‌شمار می‌رود.

آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از آمارگیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از امروز سوم مهرماه آغاز شد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، حبیب شریفیان در حاشیه اعزام اکیپ‌های آمارگیری زنبورستان‌ها در سطح استان، افزود: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل استان و شاغلان در این بخش آمارگیری از زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به مدت شش روز از امروز سوم تا پایان هشتم مهرماه همزمان با کل کشور در سطح استان توسط کارشناسان شبکه پهنه بندی جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد.

وی افزود: قراردادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش، منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه ریزی مناسب می‌شود که علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.

شریفیان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین نیازهای اولیه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات است، یادآور شد: کلیه زنبورداران برای نیل به این اهداف و بهره مندی از خدمات ادارات، ارگان‌ها، بانک‌ها، بیمه زنبور عسل و اتحادیه مربوطه علاوه بر اینکه در این تاریخ باید از نقل و انتقال کندوها خودداری کنند، در زنبورستان خود حضور داشته و شناسنامه زنبورداری و کارت ملی نیز همراه داشته باشند.

گفتنی است براساس آمارگیری سال 1394، استان آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن 902 هزار و 740 کلنی زنبورعسل و 11 هزار و 431 بهره بردار و با تولید 12 میلیون و 306 هزار و 796 کیلو عسل نخستین قطب پرورش زنبورعسل و دومین قطب تولید عسل کشور به شمار می‌رود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید