Iranian Agriculture News Agency

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران اطلاعیه صادر کرد:

واردات روغن خام، کنجاله و دانه های روغنی، همچنان با ارز مبادله ای

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد واردات روغن خام، کنجاله و دانه های روغنی همچنان با ارز مبادله ای انجام می شود.

واردات روغن خام، کنجاله و دانه های روغنی، همچنان با ارز مبادله ای


واردات روغن خام، کنجاله و دانه های روغنی همچنان با ارز مبادله ای انجام می شود .

به گزارش ایانا، پس از ایجاد تغییراتی در ارزهای اقلام وارداتی توسط دولت شایعاتی در خصوص جایگزینی ارز متقاضی به جای ارز مبادله ای در محافل اقتصادی مطرح شد، اما پیگیری های خبرنگار پایگاه اقتصاد غذا حکایت از آن دارد که ارز وارداتی این اقلام همچنان مبادله ای است .

در همین راستا انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد ارز واردات دانه های روغنی همچنان به روال گذشته ارز مبادله ای خواهد بود .

متن کامل اطلاعیه انجمن روغنکشی به شرح زیر است :

« به استحضار مدیران محترم کارخانجات روغنکشی می رساند، با پیگیری های به عمل آمده توسط انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، ارز تخصیص یافته به واردات دانه های روغنی همانند سابق ارز مبادله ای می باشد و تخصیص ارز متقاضی جهت واردات دانه های روغنی منتفی می باشد .

لازم به ذکر است اخیراً خبری مبنی بر مکاتبه وزارت جهاد کشاورزی در مورخ 95/05/18 با سازمان توسعه و تجارت ایران انتشار یافته بود که در مکاتبه فوق مقرر شده است بخشی از کالاهای کشاورزی از جمله دانه های روغنی با ارز متقاضی ثبت سفارش گردد ولی کنجاله سویا همانند سابق با ارز مبادله ای ثبت سفارش شود. این خبر نگرانی های گسترده ای را در بین تولیدکنندگان داخلی فراهم آورده بود که با پیگیری های به عمل آمده این روند تصحیح شــد و واردکنندگان دانه هــای روغنی (مواد اولیه) همانند سابــق می توانند از ارز مبادله ای استفاده نمایند .

ضمناً بنا بر اعلام جناب آقای دکتر مدرسی مدیر کل محترم دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهادکشاورزی متقاضیانی که با مشکلی در این خصوص مواجه می شوند، می توانند به جناب آقای خلج سرپرست محترم دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید