Iranian Agriculture News Agency

با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران برگزار شد

جشنواره کشاورزی لاهیجان در خانه هنرمندان

جشنواره کشاورزی لاهیجان در خانه هنرمندان

سبزینه - حمیده قاسمی: نخستین جشنواره اقتصادی‌ـ فرهنگی لاهیجان با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر لاهیجان با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی، سفیران کشورهای مختلف و بازرگانان و سرمایه‌گذاران که از روز چهارشنبه و به مدت سه روز در خانه هنرمندان ایران آغاز شده بود، صبح دیروز در تالار شمس به کار خود پایان داد. در این جشنواره که در فضای داخلی پارک ایرانشهر و در کنار ساختمان خانه هنرمندان برپا شد برای معرفی صنایع و محصولات این شهر در بیش از 40 غرفه محصولات مختلف اعم از طرح‌ها و تولیدات کشاورزی مراکز تحقیقاتی، صنایع دستی و سوغات لاهیجان به معرض دید علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران درآمد. همچنین اجرای برنامه‌های موسیقی محلی گیلان و نمایش‌های آیینی، برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی استاد حسین محجوبی، نقاش و معمار برجسته لاهیجانی، در کنار جلسات سخنرانی برای معرفی پیشینه فرهنگی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران و ارائه طرح‌هایی با پنج هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در لاهیجان از برنامه‌هایی سه روز همایش روز لاهیجان بود.
پژوهشکده چای کشور، مرکز تحقیقات ابریشم کشور، مرکز تحقیقات برنج کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز هر کدام در غرفه‌های جداگانه به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای خود پرداخته و پروژه‌های در نظر گرفته شده جهت جذب سرمایه‌گذاران را برای مراجعان تشریح کردند. سعید آگشته، شهردار لاهیجان، درباره اهداف این همایش به خبرنگار «سبزینه»، گفت: برای نخستین‌بار در کشور طی یک پروژه تحقیقاتی که توسط تیم مدیریت شهری شهرستان لاهیجان و پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته، یک برنامه پنج ساله برای توسعه این شهر تدوین شده است. وی در توصیف این برنامه افزود: 17 پروژه و اطلس سرمایه‌گذاری طراحی و جذب سرمایه‌گذار برای آن‌ها هدف‌گذاری شده که در راستای برنامه پنج ساله شهر و با برآورد پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری میسر خواهد بود.



وی با بیان این‌که برای این برنامه جذب بیش از یک هزار میلیارد از این سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان لاهیجان به‌عنوان شهر چای ایران یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است؛ لذا برای توسعه بخش گردشگری و کمک به توسعه بخش کشاورزی و خصوصا چای، قرار است با صحبت‌های صورت گرفته بین شهرداری لاهیجان و پژوهشکده چای کشور که در این شهرستان واقع است پروژه‌ای با نام سرزمین چای در این شهر ایجاد شود. شهردار لاهیجان در ادامه ضمن تاکید بر دو رویکرد اقتصادی و فرهنگی لحاظ شده در این طرح گفت: این پروژه هم قابلیت جذب گردشگر برای بازدید از مزارع چای و مراحل مختلف تولید و فرآوری آن را دارد و هم بازارسازی و سرمایه‌گذاری بهتر روی خرید چای و توسعه کشاورزی این شهر دارد، ضمن این‌که از یک فضای تفریحی گردشگری و اقامتگاهی نیز بهره‌مند شوند. همایش سه روزه لاهیجان صبح دیروز با حضورجمعی از مسئولان، سرپرست صندوق جمعیت بین‌الملل و سفیران کشورهایی همچون سوئد، اندونزی، برزیل و... و با رونمایی تمبر یابود این شهر در تالار شمس به کار خود پایان داد.
امضای قطعی چهار تفاهم‌نامه از دستاوردهای این همایش عنوان شد که قرارداد ایجاد کارخانه برق از زباله و پروژه مجموعه تفریحی توریستی تالاب حاجی آباد از آن جمله است. شهرستان لاهیجان با جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر جاذبه‌های گردشگری زیادی از قبیل ساحل دریا، تالاب، تله‌کابین معروف، باغ‌های همیشه سبز چای و آثار باستانی دارد که سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر است. لاهیجان جزو ١٤شهر نمونه گردشگری تاریخی و طبیعی جهان اسلام است که یکی از بیست مقصد اصلی سفر هر ایرانی و مقصد بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر در سال است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید