Iranian Agriculture News Agency

آخرین حرف‌های برانکو و منصوریان قبل از دربی

آخرین حرف‌های برانکو و منصوریان قبل از دربی


در فاصله ٢٤ ساعت مانده به دربى، برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان با حضور در نشست خبرى از آمادگى بالاى تیم‌هایشان خبر دادند.

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دربی بزرگ تهران پاسخ خبرنگاران را دادند.

برانکو در ابتدای صحبت‌هایش گفت: از تعداد زیاد دوستان مشخص است دربى فرا رسیده، عید قربان را نیز تبریک مى گویم. همه منتظریم و شخصا نیز بى صبرانه منتظر دربى هستم. از شرایط و جوى که وجود دارد راضى هستم. خوشحالم که بخشى از این بازى بزرگ هستم. این چهارمین دربى من خواهد بود. در دربى هاى کشورهاى زیادى بودم این مسلما بزرگترین دربى است.

خوشحالیم که مقابل صد هزار هوادار قرار مى گیریم

دربى قابل پیش بینى نیست. نتیجه بازى به هیچ عنوان به شرایط و نتایج دو تیم مرتبط نیست. فردا مى توانیم در انتظار یک دیدار غیر قابل پیش بینى باشیم و خوشحالیم که مقابل صد هزار هوادار قرار مى گیریم. سه بازى قبلى جوانمردانه و راضى کننده بوده و هواداران پرشور تنها تیم خود را حمایت کردند. هواداران را مثل همیشه دعوت مى کنیم به این بازى مثل همیشه در انتظار حضورشان هستیم.

منصوریان در نفت کیفیت خود را نشان داد

قبل از هر چیز باید بگویم منصوریان در نفت کیفیت خود را نشان داد. هیچ شکى در کیفیت او نباید داشت. پارسال ما را متوقف کرد و نتوانستیم قهرمان شویم. هر چند پیش از این در استادیوم تختى برابر نفت بازى خوبى به نمایش گذاشتیم و مى توانستیم پر گل برنده شویم. با این حال نه من و نه منصوریان مهم نیستیم و این بازیکنان هستند که مهم و تصمیم گیرنده هستند.

رامین یا نوراللهی؟
بازى که فرداست، ما امروز تمرین خواهیم داشت و این بازیکنان هستند که نشان مى دهند چه کسى بازى خواهد کرد و موفق است.

تیم داورى؟
تبریک مى گویم بابت قضاوت در فینال المپیک. قضاوت آن بازی را تنها بزرگان مى توانند انجام دهند. این افتخار بزرگی براى ماست. تعداد کمى هستند که این توانایى را دارند و کسى حق ندارد به کیفیت و توانایى آنها شک داشته باشد. فردا بهترین تیم ها، بهترین بازیکنان و بهترین داوران در زمین حضور دارند. مى توانند اشتباه داشته باشند، مثل بازیکنان. مهم بازى جوانمردانه و روح جوانمردانه بازى کردن است.

نباید حریف را دست کم بگیریم

بله همیشه غرور مى تواند مشکل ساز باشد. من نمى توانم باور کنم که بازیکنى از تیمم با غرور کاذب وارد مسابقه شود. باید تاکید کنم استقلال تیم خوبى دارد. این داستان نیست. تیمى که رحمتى را دارد که در کنار بیرانوند بهترین دروازه بان است. مگویان، وریا و ملى پوش. آقاى انصارى که همیشه گل زده، بازیکن جوانى مثل کریمى و ملى پوشانى مثل امید، خسرو و کاوه که به ما گل زده اند. کسى مى تواند بگوید تیم کوچکى برابر ماست؟ نباید حریف را دست کم بگیریم و اگر دست کم بگیریم مشکل ساز مى شود.

ما خودمان را براى هر گزینه اى آماده خواهیم کرد. اینکه آنها چطور بازى کنند به منصوریان بستگى دارد. طبیعى است مشکلاتى در آن تیم با توجه به شرایط وجود دارد اما نباید سابقه و بازیکنان این تیم را دست کم گرفت.

اعتماد زیادى به علیپور داریم

فقدان بزرگى است غیبت وحید امیرى. ایشان بهترین گلزن تیم ماست. ما در مراحل بستن تیم بازیکنان خوبى را در تمام پست ها آماده کردیم. اعتماد زیادى به علیپور داریم که سابقه گلزنى به استقلال را دارد و من به تمام بازیکنانم اعتماد دارم.

در دربى بایدى وجود ندارد

هر نتیجه مثبتى براى ما خوب است. ما همیشه به برد و برد و برد فکر می کنیم. در هر بازى و مقابل هر تیمى. در دربى اما بایدى وجود ندارد و همه چیز در زمین مشخص خواهد شد. از آقایان پروین که در تمرین روز گذشته حضور داشتند تشکر مى کنم و افتخار مى کنم اسطوره در کنار ما بود و ما را حمایت کردند و همچنین آقاى کریمى که زمانى حضور یافتند که من اینجا هستم و موفق به دیدنش نشدم اما تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

باید هواداران را نیز راضى نگه داریم،

چیزى که برایم اهمیت دارد انجام بازى خوب است و اینکه هواداران را نیز راضى نگه داریم، استقلال هم چنین تفکرى دارد. اینکه فکر کنم چند گل میزنیم چندان جوانمردانه و حرفه اى نیست و ما تنها به تفکرات درون زمین و نتیجه گرفتن فکر مى کنیم.

***

منصوریان در نشست خبری پیش از دربی 83 پاسخ خبرنگاران را داد:


کاملا آماده دربی هستیم
تیم ما به لحاظ روحی، روانی و هم فیزیکی آماده این بازی است. سعی کردیم در این سه روز بعد از بازی با ماشین سازی، تیم را به لحاظ روحی به فرم ایده آل برسانیم. طبیعی است که ما از پانزده روز قبل حریف را آنالیز کرده ایم. ما با پرسپولیس در داخل زمین رقیب هستیم. ما می دانیم که پرسپولیس کادرفنی خوبی دارد. برانکو به دلیل افتخار آفرینی برای ایران در شش سالی که سرمربی تیم ملی بود، برای من همیشه مورد احترام است.

این اولین شهرآورد من نیست
برای هواداران این بازی جذابیت خودش را دارد. بازی دربی ربطی به بازی های هفته های قبل ندارد. من سال گذشته برابر پرسپولیس با نفت بازی کردم ولی این اولین شهرآورد من است. من امیدوارم بازی قشنگی داشته باشیم. با شناختی که از برانکو و تیمم دارم، فکر می کنم بازی جذابی شود. فکر می کنم بازی برد و باخت دارد و امیدوارم برنده ما باشیم.

کم حرف می زنیم و تمرکز می کنیم
ما وظیفه داریم که نهایت تلاش را در داربی کنیم. تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد و در صورت بازیکنانم وقتی نگاه می کنم، می بینم که کم حرف می زنند و تمرکز دارند. انرژی خاصی در تیمم می بینم.

به انرژی مظلومی نیاز داشتم
نمی توانم همه صحبت ها را بگویم. قلبا دوست داشتم ایشان را ببینم و سرزده به ایشان سر زدم. او در داربی برد و باخت داشته و احساس کردم به انرژی او نیاز دارم. دیشب به ایشان گفتم که امروز پرچم دار و امانت دار من هستم. دلم می خواهد قلبت را به ما بدهی. دو سه روز پیش خودم را جای او گذاشتم و حس کردم باید او را ببینم و احساس سبکی می کنم.

فردا سیستم ما معلوم می شود
نه من با انرژی آماده هستم. بگذارید فردا به شما جواب می دهم. فردا می بینید ما تهاجمی کار می کنیم یا تدافعی.

به چند موضوع دلگرم هستم
دل من به سه چیز گرم است. اول هوادارانمان که حامی ما هستند، دوم بازیکنانم که با تلاش خود می خواهند بازی را به سود خود تمام کنند و سوم دعای خیر پدر و مادرم. مجموع همه اینها می شود چهارمین دلگرمی که خداوند است.

بعضی ها شمشیر را برای من از رو بسته اند
من حمایت هواداران را از روز اول داشته ام. احساسم این است که باشگاه هم از من حمایت کرده است. گاهی اوقات هم از اینور و آنور چیزی می شنوم که دوستان می گویند من نگفتم و خبرنگار نوشته که من فکر می کنم خبرنگار از خودش چیزی نمی نویسد. من از پیشکسوتانمان ناراحتم. برخی از آنها پشت من هستند ولی برخی از آنها به حرف افتاده اند. ما وظیفه داریم به پیشکسوت احترام بگذاریم و این را به مظلومی هم گفتم. مسیر و هدف ما یکی است. از برخی پیشکسوتان گله دارم. یک سری از پیشکسوتان هم در باشگاه هستند و شمشیر را از رو برای من بسته اند. من دو مطلب درباره کریم باقری و برانکو خوانده ام که از من تعریف کرده اند. باقری فردا رقیب من است ولی تعصب 98 خود را نشان می دهد و از من دفاع می کند. هیچ استقلالی ای از پرسپولیسی نمی خورد و پرسپولیسی ها هم از استقلالی ها نمی خورند بلکه استقلالی ها از استقلالی ها و پرسپولیسی ها از پرسپولیسی ها می خورند.

اگر استقلال ببازد
او در مورد شکست احتمالی تیمش گفت: من اصلا چنین فرضی را نمی گیرم و مستقیم به جلو نگاه می کنم.


استقلال اتلتیکویی بازی می کند؟
منصوریان در مورد بازی اتلتیکویی تیمش در بازی با پرسپولیس هم گفت: شاید هم تلفیقی از بایرن مونیخ به میدان برویم.


خوشحالم فغانی داور دربی است
با تشکر از آقای ترکی، خوشحالم که آقای فغانی و تیمش که فینال المپیک را سوت زده اند در این بازی داور هستند.خوشحالم که دیگر لازم نیست به ایتالیا و آلمان زنگ بزنیم تا داور بیاید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید