Iranian Agriculture News Agency

در نشست هم اندیشی توسعه و ترویج زیتون در شهرستان آزادشهر اعلام شد:

تولید 12000 تن زیتون در استان گلستان

طرح توسعه باغات در 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده جنوب استان با اهداف حفظ منابع تولید و جلوگیری از فرسایش سالانه 17 تن خاک در هکتار و همچنین کاهش خسارت سیل، ایجاد 35 هزار شغل پایدار، افزایش حداقل چهار برابری درآمد کشاورزان و... از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی به شمار می رود.

تولید 12000 تن زیتون در استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: سطح باغات زیتون در استان گلستان 12 هزار هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح 12 هزار تن زیتون به دست آید .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، مختار مهاجر در نشست هم اندیشی توسعه و ترویج زیتون گفت: سطح باغات زیتون در استان گلستان 12 هزار هکتار است که هشت هزار هکتار آن بارور است و پیش بینی می شود که در این سال زارعی از این سطح 12 هزار تن زیتون به دست آید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: این نشست با هدف هماهنگی مسئولان ادارات دست اندرکار و آشنا کردن مردم بویژه صاحبان اراضی شیبدار با مزایای احداث باغ با استفاده از نهال های لیبل دار و زودبازده و کمک هزینه های احداث و آبیاری باغات از سوی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده است .

وی یادآور شد: طرح توسعه باغات در حدود 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده جنوب استان با اهداف حفظ منابع تولید و جلوگیری از فرسایش سالانه 17 تن خاک در هکتار و همچنین کاهش خسارت سیل، ایجاد 35 هزار شغل پایدار، افزایش حداقل چهار برابری درآمد کشاورزان و... از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی به شمار می رود.

در ادامه این نشست معصومی فر، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فواید میوه زیتون افزود: در قرآن از زیتون به صورت صریح نام برده شده و خداوند متعال به آن قسم یاد کرده است و از کشت زیتون به عنوان میوه ای با صرفه اقتصادی زیاد نام برد .

گفتنی است پیش از این نشست از نحوه برداشت زیتون کنسروی در باغ زیتون حسن محمودی در روستای قره چشمه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و تنی چند از معاونان و مدیران سازمان و مسئولان استانی بازدید به عمل آمد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید