Iranian Agriculture News Agency

دادگاه علنی نانوایی‌های متخلف یاسوج برگزار شد

کیفیت گندم بهانه غیرقابل قبول پخت بی‌کیفیت نان در کهگیلویه و بویراحمد است

در سال جاری ۱۵ هزار تن گندم استان به استان‌های اصفهان، تهران و کرج صادر شده و حال باید پرسید: اگر گندم استان مشکل دارد، چرا این استان‌ها استفاده می‌کنند؟

کیفیت گندم بهانه غیرقابل قبول پخت بی‌کیفیت نان در کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد با اطمینان از کیفیت بسیار بالای گندم تولیدی این استان گفت: برخی خبازان نان بی‌کیفیت خود را به گندم آن ربط می‌دهند که غیرقابل قبول است .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی‌صادق فروزنده در دادگاه علنی محاکمه نانوایان متخلف شهر یاسوج، با تأکید بر اینکه گندم استان از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: در سال جاری ۱۵ هزار تن گندم استان را به استان‌های اصفهان، تهران و کرج صادر کردیم .

وی با اشاره به زنجیره غذایی اظهار کرد: در زنجیره غذایی کیفیت نان از مزرعه تا سفره باید مدنظر و توجه قرار گرفته شود .

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ادعای برخی از نانوایی‌ها شهرستان بویراحمد مبنی بر اینکه گندم استان کیفیت ندارد، گفت: باید از این آقایان سؤال شود که آیا در طول چندین سال گذشته هیچ وقت گندم خوب تولید نشده که بخواهیم نان باکیفیت مصرف کنیم .

فروزنده با رد این ادعا تصریح کرد: در سال ۹۱ تا ۹۳ تولید گندم استان ۲۰ هزار تن بود که مابقی نیاز استان را از دیگر استان‌های همجوار وارد می‌کردیم .

به گفته این مسئول در سال ۹۳ و ۹۴ تولید گندم در استان رضایت‌بخش بود و ۶۸ هزار تن در سال جاری از کشاورزان خریداری و در سال جاری ۱۵ هزار تن گندم استان به استان‌های اصفهان، تهران و کرج نیز صادر شده و حال باید پرسید: اگر گندم استان مشکل دارد، چرا این استان‌ها استفاده می‌کنند؟

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پنج هزار تن گندم برای کارخانه زرماکارون ارسال کردیم و هیچ گونه مشکلی مبنی بر بی‌کیفیتی گندم استان اعلام نشده است .

وی در پایان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی در سطح استان برزگار کردیم، گفت: در سال ۹۳ بیش از ۳۱ هزار نفر -ساعت آموزش دیدند و در سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر آموزش‌های لازم را دریافت کردند .

فروزنده خاطر نشان ساخت: گندم تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت خوبی برخوردار بوده و کارخانه‌های استان آرد باکیفیت تولید می‌کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید