Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از روند انتصاب مجریان طرح‌های کشاورزی

16 مجری 23 پروژه اقتصاد مقاومتی کشاورزی را پیش می برند/ عناوین پروژه‌ها و مجریان آن ها

وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی 16 مجری و مسئول پروژه را برای 23 پروژه که 9 محصول استراتژیک را پوشش می‌دهد، منصوب کرده است.

16 مجری 23 پروژه اقتصاد مقاومتی کشاورزی را پیش می برند/ عناوین پروژه‌ها و مجریان آن ها


وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی 16 مجری و مسئول پروژه را برای 23 پروژه که 9 محصول استراتژیک را پوشش می‌دهد، منصوب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، در سال اقتصاد مقاومتی، وظایف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد و برای 9 محصول استراتژیک گندم، برنج، دانه‌های روغنی (پنبه)، سیب‌زمینی، حبوبات، محصولات دام و طیور (گوشت قرمز، سفید، شیر و تخم‌مرغ)، چغندرقند، جو و ذرت دانه‌ای، پروژه و مجری تعیین شد.

عباس کشاورز ، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت پروژه‌های برنج، تأمین بذر، خوداتکایی سیب‌زمینی، حبوبات، پنبه، جو و ذرت دانه‌ای را عهده‌دار است و اسماعیل اسفندیاری‌پور ، در بخش گندم؛ محصول چغندرقند و شکر بر عهده علیرضا یزدانی ، دانه‌های روغنی علیرضا مهاجر و پروژه گوشت قرمز و شیر به عهده حسن رکنی ، در پروژه گوشت مرغ و تخم‌مرغ نیز حبیب امینی انجام وظیفه می‌کند.

همچنین عباس زارع ، مجری پروژه احداث و تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، حسین صفایی که مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است مسئول پروژه ایجاد و ساماندهی 180 تشکل بهره‌برداران آب و زمین است و کامبیز عباسی هم که در حال حاضر رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است، عهده‌دار پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی کشور است.

لازم به ذکر است، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز مسئولیت پروژه‌هایی چون تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی و نهال‌های اصلاح‌شده و افزایش تولید در محیط‌های کنترل‌شده گلخانه‌ای را عهده‌دار است.

محمدعلی باغستانی ، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور هم عهده‌دار پروژه مبارزه غیرشیمیایی آفت‌کش‌های کشاورزی است و در پروژه تأمین نهادهای بخش کشاورزی (کود) یزدان سیف که در حال حاضر مدیرعاملی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است، فعالیت می‌کند.

هومن فتحی ، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، پروژه کشت فراسرزمینی را هدایت می‌کند و خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مسئولیت پروژه اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک و مقابله با بیابان‌زایی و کمک به مهار کانون‌های گردوغبار را دارد.

سیف‌الله حقیقی به‌عنوان مجری پروژه توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس در آب‌های شمال و جنوب منصوب شده و علی‌اکبر مهرفرد قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، پروژه‌های ذخیره‌سازی محصولات راهبردی گندم، برنج، شکر، گوشت و روغن با محدودیت بخش خصوصی و پروژه افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات کشاورزی را رهبری می‌کند. به‌تازگی نیز پیمان یوسفی‌آذر در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان مجری گیاهان دارویی منصوب شد.

در ماه جاری قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، علیرضا پوربصیر را مجری طرح ملی ایجاد، توسعه، بازسازی و نوسازی سردخانه‌ها و انبارهای فنی کرد و حمیدرضا شاه‌محمدی را مجری طرح ملی فرآوری و نگهداری سیب‌زمینی. محسن خاتم نیز به‌عنوان مجری طرح ملی فرآوری و نگهداری خرما با رویکرد صادرات منصوب شده است.

با این حساب تاکنون پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مشتمل بر 23 پروژه و 16 مجری و مسئول پروژه شده است./

M-950623-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید