Iranian Agriculture News Agency

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه:

دولت نیجریه تولید گونه‌های محلی ماهی را تشویق می‌کند

دولت نیجریه با سرمایه‌گذاری در بخش تولید ماهی و کاهش واردات، در نظر دارد با تولید 70 هزار میلیون تن گربه‌ماهی و تیلاپیا طی پنج سال به ایجاد سه‌هزار شغل برای جوانان این کشور اقدام کند.

دولت نیجریه تولید گونه‌های محلی ماهی را تشویق می‌کند

دولت نیجریه با سرمایه‌گذاری در بخش تولید ماهی و کاهش واردات، در نظر دارد با تولید 70 هزار میلیون تن گربه‌ماهی و تیلاپیا طی پنج سال به ایجاد سه‌هزار شغل برای جوانان این کشور اقدام کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت African Farming and Food Processing ، آیودا اُگبه Audu Ogbeh ، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه به‌تازگی گفت: "سالانه 700 میلیون دلار آمریکا، واردات ماهی داریم که بخش مهمی از ارز خارجی کشور را به خود اختصاص داده است."

وی با اشاره به اینکه به‌منظور داشتن وضعیت پایدار، دولت نیاز دارد تا از این حجم واردات ماهی جلوگیری کند، افزود: "در نظر داریم، به مؤسسه‌های تحقیقاتی بودجه بیشتر بدهیم تا با انجام تحقیقات بتوانند گونه‌های دیگر ماهی به‌جز گربه‌ماهی و تیلاپیا ( Tilapia )، تولید کنند."

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی خاطرنشان کرد: "دولت نمی‌تواند به واردات این حجم ماهی ادامه دهد. ما نیاز داریم تا به تولید داخلی فکر کنیم و اینکه نیجریه می‌تواند برخی از گونه‌های ماهی برای مصرف محلی تولید کند."

اگبه ادامه داد: "دولت با سرمایه‌گذاری در بخش تولید ماهی در نظر دارد تا صنعتگران را تشویق کرده برای برطرف کردن نیاز پروتئین نیجریه دست به کار شوند."

وی از شرکت Triton Aqua برای همکاری در تولید ماهی و کاهش واردات دعوت کرد و خواست تا به افراد در بخش تولید ماهی آموزش بدهد تا یک منبع درامد برای خانواده‌هایشان هم باشد.

اگبه تصریح کرد: وزارتخانه 100 هکتار زمین در Gaube در منطقه Federal Capital Territory (1) شبیه به مزرعه Songhai در Kwara state (2) ، در اختیار گرفته تا به جوانان تکنیک‌های جدید کشاورزی آموزش داده شود.

آشوران سامتانی Ashvaran Samtani ، رئیس Triton Aqua ، از دولت برای در اختیار قرارد دادن زمین به‌منظور گسترش سرمایه گذاری شرکت و دسترسی به سد Gurara Dam در منطقه کادونا Kaduna State (3) و دریاچه دوما Doma در منطقه Nasarawa (4) ، در خواست همکاری کرد.

وی یادآور شد: "ما در نظر داریم با حمایت دولت،‌ موفق به تولید 70 هزار میلیون تن گربه‌ماهی و تیلاپیا با حمایت دولت طی پنج سال و ایجاد سه‌هزار شغل برای جوانان در نیجریه شویم."

سامتانی تأکید کرد: "همچنین در حال راه‌اندازی محلی برای خوراک و تخم‌ریزی ماهی هستیم."/


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.africanfarming.net/


پی‌نوشت:

1- منطقه‌ای در مرکز نیجریه و ابوجا، پایتخت نیجریه در این منطقه واقع شده است.

2- ایالتی در غرب نیجریه است. پایتخت آن Ilorin است.

٣- شمال غرب نیجریه و پایتخت آن کادونا است.

٤- منطقه در مرکز نیجریه که پایتخت آن Lafia است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید