Iranian Agriculture News Agency

دستور جهانگیری برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل / امدادرسانی به ۱۰۹ روستای آسیب دیده ناشی از تندباد

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان خواستار بسیج امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل و طوفان در این استان‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان از آخرین وضعیت روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل و طوفان صبح امروز در این استان‌ها مطلع و خواستار بسیج امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان شد.

جهانگیری در این تماس تلفنی که بلافاصله پس از اطلاع از وقوع طوفان و سیل در این استان‌ها صورت گرفت، بر لزوم رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان این حادثه تأکید کرد و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت فعلی و جبران خسارات وارده صادر کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای امدادرسان استان‌های مازندران و گلستان به خاطر اقدامات امدادرسانی برای رسیدگی به حادثه دیدگان قدردانی کرد و خواستار تداوم روند کمک‌رسانی با حداکثر توان و بسیج امکانات به مردم مناطق خسارت‌دیده در این استان‌ها شد.

گفتنی است از نخستین ساعات صبح امروز (جمعه ۱۲ شهریور) طوفان شدید و بارش بی‌وقفه باران، خسارات سنگینی به منازل مسکونی و تأسیسات در شهرها و روستاهای مختلف استان‌های مازندران و گلستان وارد ساخت و موجب بروز آبگرفتگی در این مناطق شد.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران نیز از امدادرسانی به ۱۰۹ روستای اسیب دیده ناشی از تندباد خبر داد.

مجتبی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی وزش طوفان شدید و بارش باران صبح امروز در سطح استان شهرستانهای آمل ، ساری ، بابل ، جویبار ، بهشهر ، سوادکوه ، قائمشهر ، نور ، نوشهر ، بندپی و بابلسر و ۱۰۹ روستا اسیب دیدند.

وی تعداد خانوار آسیب دیده را ۱۳۷۶خانواراعلام کرد و گفت:مقدار نایلون ارسال شده به مناطق آسیب دیده : ۶۸۷۰ کیلو 'مقدار نایلون توزیع شده ۴۷۳۷ کیلو' تخلیه آب از منازل ۶ مورد بوده است.

اکبری اظهار داشت :تعداد ۴۲ تیم عملیاتی, ۱۶۱نفر نیروی عملیاتی, ۴۲ دستگاه انواع خودرو های امدادی ,۶ دستگاه موتور پمپ لجن کش بکارگیری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید