Iranian Agriculture News Agency

تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی



یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی در جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

عباس پاپی‌زاده در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: در جلسه امروز بحث و تبادل نظر بسیاری در رابطه با تشکیل این سازمان صورت گرفت و خوشبختانه با توضیحاتی که داده شد موفق شدیم رأی مثبت اعضای کمیسیون را به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی بحث مهمی است چرا که در توسعه روستایی عقب‌ماندگی زیادی نسبت به توسعه شهری داریم. این در حالی است که 28 درصد جمعیت ما در روستا زندگی می‌کنند و فقط 5 تا 6 درصد بودجه صرف آن ها می‌شود.

پاپی‌زاده تصریح کرد: اشکال اساسی کار در این است که بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری‌های پراکنده و بعضاً متفاوتی در این حوزه دارند که باعث شده موازی‌کایی صورت گیرد. به عنوان مثال حوزه راه به وزارت راه، حوزه آب به وزارت نیرو و حوزه کشاورزی به وزارت جهاد مربوط است. این پراکندگی باعث شده نتوانیم یک طرح جامع را دنبال کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این طرح در کمیسیون کشاورزی برای این ارائه شده که بتوانیم متولی مشخصی برای مشکلات و توسعه روستاها در نظر بگیریم.

وی درباره بار مالی چنین طرحی نیز توضیح داد: سعی خواهیم کرد که طرح با امکانات و داشته‌های موجود اهدافش را به ثمر برساند. این طرح بار مالی ایجاد نمی‌کند و فقط به دنبال مشخص شدن یک متولی واحد برای روستاها است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید