Iranian Agriculture News Agency

در جریان سفر به دماوند و فیروزکوه انجام شد:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی در آبسرد

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، از گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی در منطقه آبسرد بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی در آبسرد

به گزارش فارس، ظهر امروز محمود حجتی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، از گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی در منطقه هومند آبسرد بازدید کرد .

در این بازدید، علاوه بر وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند و شماری از مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی و شهرستان دماوند حضور داشتند .

مساحت گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی هومند آبسرد دو هکتار است که در یک هکتار آن کشت باز انجام می‌شود؛ در هر هکتار بین 40 تا 60 تن محصول توت‌فرنگی کشت می‌شود .

کشت توت‌فرنگی به روش هیدروپونیک سازگاری کامل با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان دماوند دارد و مصرف آب را به میزان یک‌سوم تا یک‌پنجم کاهش می‌دهد .

تولید محصول سالم، تولید خارج از فصل محصول و قیمت و بازار مناسب برای محصول توت‌فرنگی از جمله مزایای کشت هیدروپونیک است .

در حاشیه این بازدید، چند تن از کشاورزی منطقه دماوند نیز مشکلات خود را با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشتند .

همچنین گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی هومند آبسرد در روز نخست هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و روز گذشته نیز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جریان سفر خود به دماوند از این گلخانه بازدید کرده بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید