Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ایران به ایانا خبر داد:

عرضه لقمه آبزیان در 1000 مدرسه از ابتدای مهرماه سال جاری/ توسعه همکاری‌های ایران و تایلند در زمینه غذای ماهی

از ابتدای مهرماه سال جاری در یک‌هزار مدرسه استان تهران لقمه‌های آبزیان با قیمت تعادلی سه‌هزار تا پنج‌هزار تومان عرضه می‌شود.

عرضه لقمه آبزیان در 1000 مدرسه از ابتدای مهرماه سال جاری/ توسعه همکاری‌های ایران و تایلند در زمینه غذای ماهی

از ابتدای مهرماه سال جاری در یک‌هزار مدرسه استان تهران لقمه‌های آبزیان با قیمت تعادلی سه‌هزار تا پنج‌هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از اجرای پایلوت لقمه‌های آبزی آماده در یک‌هزار مدرسه تهران خبر داد و گفت: بر اساس توافق نامه منعقد شده با با وزارت آموزش و پرورش کشور برای گنجاندن محصولات آبزی در سنین پایه، از ابتدای مهرماه سال جاری، بوفه یک‌هزار مدرسه غذای آماده آبزیان عرضه می‌کند.

عیسی گلشاهی افزود: مربیان تربیتی و بهداشتی مدارس نیز تحت آموزش‌های خاصی قرار خواهند گرفت و به‌عنوان مروجان سلامت،‌ نقش آبزیان در سلامت را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این پایلوت دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی به بالا هستند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این پایلوت، غذای سلامتی به سایر مدارس و سنین تعمیم داده می‌شود.

گلشاهی ادامه داد: لقمه‌های آبزیان با قیمت تعادلی سه‌هزار تا پنج‌هزار تومان در بوفه‌های مدارس به‌صورت روزانه و ساندویچ‌های کارخانه‌ای بسته‌بندی شده عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود که ساندویچ‌های فوق به‌صورت آبزی کامل باشد و از آبزیان فرموله‌شده همچون ناگت و ... جلوگیری شود.


استفاده از پتانسیل‌های تایلند در صادرات ماهیان در قفس

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران از ورود هیأت تایلندی به کشور خبر داد و یادآور شد: تایلند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آبزیان به‌ویژه میگو در جهان است که در زمینه غذای آبزیان پتانسیل‌های بالایی دارد.

گلشاهی تأکید کرد: کشور تایلند تجارب ارزنده‌ای در زمینه تجارت تن‌ماهیان و ماهیان در قفس دارد که با تفاهمنامه‌ای که تنظیم خواهد شد، خواهیم توانست صادرات ماهیان در قفس چهار گونه شانک، سیباس، سیبری و صبیتی را با استفاده از این کشور به انجام برسانیم.

وی اظهار داشت: کشور تایلند با کشورهای دیگر ارتباط بازرگانی مناسبی دارد و از این طریق خواهیم توانست صادرات آبزیان را افزایش دهیم.

گلشاهی همچنین گفت: تفاهمنامه همکاری پس از بررسی‌های دو کشور منعقد خواهد شد و از سوی ایران، اتحادیه صادرکنندگان آبزیان با بخش خصوصی تایلند وارد مذاکره می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما در زمینه زنجیره آبزیان دارای مشکلات مختلفی هستیم که در برنامه داریم از پتانسیل‌های تایلند در این زمینه بهره ببریم.

گلشاهی در پایان خاطرنشان کرد: تایلند یکی از تولیدکنندگان آبزیان زینتی، غذای ماهی و میگو است که در تفاهمنامه مورد امضا، در برنامه داریم که بتوانیم از قابلیت تبدیل ماهیان ریز ایرانی به غذای ماهی از طریق تجربه تایلندی‌ها بهره ببریم./

M-950609-01
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید