Iranian Agriculture News Agency

نامه ۳۲۷خبرنگار به لاریجانی برای رسیدگی به موضوع ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط قاضی‌پور

نامه ۳۲۷خبرنگار به لاریجانی برای رسیدگی به موضوع ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط قاضی‌پور


ایرنا نوشت: ۳۲۷ نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران در یک نامه سرگشاده به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی وی به موضوع ضرب و شتم 'احسان بداغی' خبرنگار پارلمانی روزنامه 'ایران' توسط نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی شدند.

متن این نامه به این قرار است:

جناب آقای علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام
همان گونه که استحضار دارید، روز یکشنبه 7/6/95 رویداد تلخ و زشتی در راهروهای مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که خبرنگاران، اصحاب رسانه و هر دیده ای را دردمند و آشفته کرد. نادر قاضی پور نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه در میانه یک گفت و گو با خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» زمانی که با پرسش ساده خبرنگار درباره «تاثیر شکل گیری فراکسیون آذری زبان ها بر تقویت شکاف های قومیتی» رو به رو می شود، عصبانی شده و صورت او را زیر مشت های چپ و راست می گیرد؛ دستش را می پیچاند و دستگاه ضبط صوتش را گرفته و کشان کشان به سوی حراست مجلس می برد. حراست مجلس هم در اقدامی ناباورانه، از وی تعهد می گیرد تا دیگر درگیری ایجاد نکند و تمام فایل های ضبط شده در دستگاه ضبط صوت را پاک می کند. فایلی که گواهی می داد خبرنگار تنها سوال کرده است و آقای قاضی پور به جای جواب، با اتهام زنی با عناوینی چون «ضد انقلاب» و «ضد اسلام»، مشت های پیاپی حوالی صورت او کرده است. دردمندانه ترین بخش ماجرا، بی دفاعی خبرنگاری بوده است که در گیرو دار کتک خوردن از نماینده مجلس، برای اینکه مشکلی برای رسانه متبوعش پیش نیاید، هیچ دفاعی از خود نمی کند و تنها می پرسد «آقای قاضی پور چرا مرا می زنی؟» خبرنگاران، گروهی از نمایندگان و دوربین های مستقر در راهروهای پارلمان، شاهد این ماجرا بوده و گواه این ماجرا هستند. البته امیدواریم سرنوشت فیلم این اتفاق سیاه، به سرنوشت فایل صوتی مصاحبه دچار نشود.

در شرایطی که خوشبینانه منتظر بودیم نماینده یادشده از اقدام شنیع خود نادم شده و حداقل عذرخواهی کند، وی فرار به جلو کرده و در گفت و گوهایی، کوشید کتک کاری اش را برخاسته از عرق قومی القاء کرده و با تحریک احساسات قومی، برای خود پشتیبان بتراشد.


رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
مشت به صورت احسان بداغی خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران، تنها مشت به دهان ارگان رسمی دولت نبود؛ مشت به صورت همه خبرنگارانی بود که جز پرسش، خطای دیگری ندارند. چه تلخ است در مجلس شورای اسلامی - که نهاد قانونگذاری است و کاری جز پاسداشت قانون ندارد- ناظر رفتاری خارج از چهارچوب قانون باشیم.

جناب آقای لاریجانی
بی گمان اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاست مدار و مسئولی، از هرگرایش سیاسی، در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه ای محکوم است و ما امضا کنندگان این نامه ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از جنابعالی می خواهیم با رسیدگی دقیق و سریع این بی احترامی عظیم به ساحت خبرنگاری در «خانه ملت» را، پیگیری نمایید تا هم کسی که مشت به صورت خبرنگار کوبیده و هم کسی که او را با امحاء مدارک و تهدید خبرنگار یاری کرده، به مجازات برسند که اگر این گونه نشود، بیم آن می رود نماینده ای که دیروز گفت «مجلس جای کره الاغ و زن نیست» و امروز به صورت خبرنگار مشت می زند، فردا در صحن علنی مجلس مشخص نیست باید منتظر چه رفتار دیگری باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید