Iranian Agriculture News Agency

در جشنواره برداشت گیاهان دارویی و غذایی سماق عنوان شد:

جنگل های ارسباران پایتخت سماق در کشور شد/ جشن خودکفایی گندم اوایل مهرماه برگزار می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: به شکرانه عنایات الهی و تلاش و همت کشاورزان، جشن خودکفایی گندم در اوایل مهرماه با حضور کشاورزان و مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

جنگل های ارسباران پایتخت سماق در کشور شد/ جشن خودکفایی گندم اوایل مهرماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، کریم مهری در جشنواره برداشت گیاهان دارویی و غذایی سماق که در روستای آق براز شهرستان هوراند از توابع استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سماق محصولی ارگانیک و کاملا سالم و عاری از هرگونه آلاینده‌های شیمیایی است .

وی گفت: در بیش از ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران (عمدتاً شهرستان هوراند) تنها منطقه در آذربایجان شرقی است که سماق قرمز محصول منحصر به فرد و مرغوب را تولید می‌کند و به پایتخت سماق در کشور تبدیل شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: برای راه اندازی و فعال سازی طرح های راکد در سال اقتصاد مقاومتی 326 طرح کشاورزی نیمه فعال و راکد، 116 میلیارد ریال تسهیلات مصوب و در حال پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه نرخ سود بانکی بخش کشاورزی از 22 درصد به 15 درصد کاهش یافته است،تصریح کرد: مکانیزاسیون کشاورزی در استان به طور کلی متحول شده است، خوشبختانه دولت نیز یارانه این بخش را هدفمند کرده و توجه ویژه ای به توسعه روستایی دارد .

مهری افزود: بیمه روستایی و تأمین اجتماعی هدف اصلی دولت است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی و خشنودی از صادرات محصولات کشاورزی به استان ها و کشورهای همسایه گفت: خدا را شاکریم که از مرز نیاز به حد خودکفایی و صادرات رسیده ایم و به امید خدا با تسهیلات دریافتی از بانک پاسارگاد تمامی وجه گندم خریداری شده از کشاورزان را تا پایان شهریور ماه پرداخت می شود .

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: به شکرانه عنایات الهی و تلاش و همت کشاورزان، جشن خودکفایی گندم در اوایل مهرماه با حضور کشاورزان و مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید