Iranian Agriculture News Agency

سکوت آرامش بخش کی روش

سکوت آرامش بخش کی روش

«کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال برخلاف ماه های قبل که همواره در آستانه دیدارهای تیم ملی اقدام به جنجال آفرینی می کرد، در آستانه آغاز مسابقات تیم ملی در چارچوب مرحله نهایی جام جهانی 2018 سکوت آرامش بخشی را در پیش گرفته است.



به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، این روزها فضای تیم ملی از حاشیه ها به دور است وسرمربی پرتغالی، آرام و بی حاشیه تمرین بازیکنان را زیر نظر داشته و دیگر از اظهار نظرهای آتشین و جنجال برانگیز وی درباره مسئولان فدراسیون، شرایط زمین چمن، حقوق بازیکنان، تعطیلی لیگ و غیره خبری نیست.
این امر البته بی دلیل نیست؛ جنجال آفرینی ها و اظهارات پرحاشیه کی روش همزمان با روزهای پرالتهاب فدراسیون فوتبال بود. همان روزهایی که در فدراسیون کفاشیان، برگزاری انتخابات رئیس و هیات رئیسه جدید این فدراسیون به تعویق افتاد و شک و تردیدهای مختلفی درباره برگزار شدن این انتخابات به دلیل فقدان اساسنامه مصوبه هیات دولت وجود داشت.
البته همان گونه که کارشناسان نیز تاکید داشتند برخی خواسته های کی روش منطقی، عقلانی و اصولی بود، ولی تقریبا تمامی آنها از نحوه بیان این خواسته ها به ویژه زمانی که در اعلام آنها نسبت به مسئولین فدراسیون بی احترامی می شد، انتقادات تند و تیزی داشتند.
سرمربی تیم ملی علاوه بر آنکه تاکید داشت زمین تمرین تیم ملی در کمپ تیم های ملی مناسب نیست بلکه خواهان برگزاری اردوهای مختلف و دیدارهای تدارکاتی مناسب بود. با این حال شرایط فدراسیون و رابطه کفاشیان با وزارت ورزش به گونه ای نبود که این خواسته ها به طور کامل پاسخ داده شوند.
کی روش 11 خواسته مهم از فدراسیون مطالبه کرده و تهدید کرده بود درصورتی که این خواسته ها اجابت نشود، از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی استعفا خواهد کرد. از روز 19 اردیبهشت ماه و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، تلاش فدراسیون بر این بوده تا خواسته های منطقی کی روش را پاسخ دهد. البته این امر بی دلیل نبود، زیرا دیدارهای تیم ملی درچارچوب مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه از 11 شهریور آغاز می شد و فقدان سرمربی شوک بزرگی برای ملی پوشان بود.
با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون، وی در اقدامی مناسب محمدرضا ساکت را به عنوان مشاور عالی خود و مدیر تیم های ملی برگزید. ساکت کوله باری از تجربه موفق در باشگاه سپاهان در کارنامه دارد و مهم تر از آن، مردی به دور از حاشیه هاست.
این روزها تیم ملی از اردوی ایتالیا برگشته است و از زمین چمن پژوهشگاه صنفت نفت در نزدیکی ورزشگاه آزادی استفاده می کند. با این حال زمین کمپ تیم های ملی نیز زیر کشت رفته و در هفته های آینده و همزمان با حساس تر شدن مسابقات ملی پوشان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
از سوی دیگر جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم ملی و یکی از بازیکنان نزدیک به کی روش به عنوان عضو جدید کادر فنی تیم ملی فوتبال در کنار کی روش قرار گرفته است.
حتی انتقادهای مرد پرتغالی درباره لباس تیم ملی نیز مورد توجه فدراسیون قرار داشت و مسئولان تذکرات لازم را به شرکت ایتالیایی جیووا در این زمینه داده و با این حال اعلام کرده اند امکان دارد اسپانسر لباس تیم ملی تغییر کند.
از سوی دیگر با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری محمود اسلامیان عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیر صندوق بازنشستگی کشوری، شرایط برای پرواز چارتر ملی پوشان به چین که یکی از دغدغه های همیشگی کی روش بود، برطرف شده است.
علاوه بر این فدراسیون فوتبال طی ماه های گذشته پاداش های عقب افتاده ملی پوشان را نیز پرداخت کرده است و این موضوع باعث شده تا خرسندی همراه با سکوت کی روش را در تمرینات ملی پوشان شاهد باشیم.
به همه این موارد حل مشکل ملی پوشان سرباز را نیز باید اضافه کرد که با تدبیر و درایت مهدی تاج و همکاری مقام های نظامی و انتظامی برای همیشه حل شده و به نظر می رسد این دغدغه بزرگ درمورد ورزشکاران ملی پوش تیم های ورزشی به طور کامل برطرف شده باشد؛ هرچند که ملی پوشان سرباز تیم ملی فوتبال ایران با وجود حل مشکلشان، این بار از سوی خود کی روش برای حضور در تیم ملی دعوت نشدند.
این روزها بیش از هر چیز در تیم ملی آرامش، سکوت و تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت دیده می شود؛ بازیکنان انگیزه کافی برای پیروزی بر قطر و کسب نخستین سه امتیاز در راه روسیه را دارد.
حال باید منتظر ماند و دید که ملی پوشان در روز پنجشنبه و در اولین دیدار خود برابر تیم ملی قطر که از بازیکنانی با تابعیت مضاعف بهره می برد، چگونه در ورزشگاه آزادی امتیاز می گیرند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید