Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد خبر داد:

برداشت 73 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت شهرستان پارس آباد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد: در سال زراعی جاری بیش از دو هزارهکتار از مزارع پارس آباد به زراعت گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 73 هزار تن محصول از اراضی زیر کشت برداشت شود.

برداشت 73 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، علی اکبرحسنیان گفت: میانگین عملکرد گوجه فرنگی 35 تن در هکتار است.امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بهره گیری زارعان از توصیه های فنی کارشناسان کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت مزارع گوجه فرنگی از وضعیت خوبی برخوردار است .

وی با اشاره به تأکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات پاک و سالم و نیز استفاده حداقلی از سم و کود کشاورزی یادآور شد: امسال طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات در بیشتر مزارع گوجه فرنگی این شهرستان اجرا شد .

حسنیان افزود: مقابله بیولوژیکی و غیر شیمیایی با آفات و بیماری های زراعی در مقایسه با روش شیمیایی علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها، موجب افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول نیز شده و از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند .

وی گفت: پارس آباد در تولید محصولات جالیزی از جمله گوجه فرنگی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و بخشی از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری مصرف می شود و بخش دیگری از آن نیز در کارخانه های تولید رب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مازاد بر نیاز این محصول نیز به شهرستان ها واستان های مجاورصادرمی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید