Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

رشد سه برابری اعتبارات طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اعتبارات طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان قم در سال 95 نسبت به سال 94 حدود سه برابر رشد داشته است.

رشد سه برابری اعتبارات طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اعتبارات طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان قم در سال 95 نسبت به سال 94 حدود سه برابر رشد داشته است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی بهینه‌سازی مصرف آب را ازجمله مهم‌ترین این اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف آب و اجرای آبیاری نوین در راستای افزایش راندمان آبیاری در استان طی سه سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود توسعه باغات در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری تولید را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق سند اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: بر اساس این طرح در استان قم طی سه سال گذشته 6 هزار و 827 هکتار سطح باغات استان قم افزایش‌یافته است.

وی به توسعه مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی، خط اعتباری ویژه ای در بانک کشاورزی جهت برداشت تسهیلات تخصیص داده‌شده است.

طلایی بیان داشت: تاکنون در استان قم از این خط اعتباری 145 هزار و 675 میلیون ریال تسهیلات به بهره‌برداران اختصاص داده‌شده که در همین راستا تسهیلات بانکی جهت خرید 170 دستگاه تراکتور، 7 دستگاه کمباین و 324 ادوات کشاورزی توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه سخنان خود به توسعه صنایع تکمیلی بخش کشاورزی در استان قم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا ستاد توسعه صنایع کوچک روستایی در سازمان تشکیل و اقدامات مثبتی در خصوص احداث این صنایع در حاشیه روستاها انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: تسهیل فرآیند خدمت‌رسانی به مردم، صدور اسناد مالکیت کشاورزی برای بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، استخدام کارشناسان ناظر جهت بالا بردن توان علمی سازمان و تشکیل اتاق فکر در سازمان با مشارکت بهره‌برداران و پیشکسوتان تولید ازجمله دیگر اقدامات این سازمان طی سه سال گذشته به شمار می رود.

وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح‌ها و به‌منظور جلب مشارکت بهره‌برداران در سازمان اتاق فکر با حضور کارشناسان، بهره‌برداران و... تشکیل شد که راهکارهای دستیابی به اهداف مدنظر سازمان موردبررسی و تصمیم‌گیری قرارگرفته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید