Iranian Agriculture News Agency

برپایی جشن خودکفایی تولید گندم در آینده نزدیک

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید بیش از11 میلیون تن گندم ازکشاورزان، گفت که جشن خودکفایی تولید این محصول راهبردی در آینده نزدیک برگزار می شود.

حسن رکنی شامگاه پنجشنبه درمراسم افتتاح مجتمع مرغ مادر در روستای نوشیروان کلا از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید، ایران یکی از وارد کنندگان گندم و برخی از کالاهای اساسی کشاورزی بود، ولی با اتخاذ تصمیمات اساسی امروز نه تنها برخی از کالاها را وارد نمی کنیم بلکه صادر کننده هم هستیم.
وی اظهار داشت : یکی از کالاهای اساسی و راهبردی که کشور اکنون نیازی به واردات آن ندارد ، گندم است و جشن خودکفایی را هم بزودی برگزار خواهیم کرد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی با اظهار این که درتولید برنج و لبنیات نیز اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، گفت : ایران قبل از دولت تدبیر و امید در بخش لبنیات حرف زیادی برای گفتن نداشت، ولی امروزسالانه 600هزار تن محصول لبنی به 30 کشور دنیا صادر می شود.
وی افزود:همه می دانند که کشور تا سه سال پیش وارد کننده گوشت مرغ بود ولی خوشبختانه درحال حاضر سالانه بیش از200هزار تن گوشت مرغ و نیز سالانه 200هزار تن تخم مرغ به کشورهای دیگر صادر می کند.
او ادامه داد : یک رخداد بسیار مثبتی که در دولت تدبیر و امید رخ داده، این است که دانش فنی کشور به گونه ای ارتقاء یافته است که تمامی مراحل جوجه کشی در کشور انجام می شود و در این بخش نیز نیازی به واردات نداریم.
رکنی اظهار داشت: دولت مصمم است که از تولید کنندگان حمایت کند چرا که معتقدیم حمایت از تولید کنندگان نه تنها زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم می کند بلکه اقتدار کشور را نیز به رخ جهانیان خواهد کشید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید