Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد:

افتتاح 48 طرح تولیدی و عمرانی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهره برداری 48 طرح تولیدی و عمرانی به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در این استان خبر داد.

افتتاح 48 طرح تولیدی و عمرانی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهره برداری 48 طرح تولیدی و عمرانی به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی گفت: از این تعداد، 36 پروژه مربوط به آبیاری مدرن تحت فشار است که عمدتا طرحهای آبیاری تحت فشار، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان مربوط به واحد های عمرانی 1و 2، شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد فنارود خورجین، 4 پروژه لوله گذاری و کانال انتقال آب، 2 طرح احداث استخز و کانالهای آبرسانی و احداث سد است.

وی یادآور شد: 4 طرح مربوط به صنعت مرغداری و گاوداری و 2 طرح در زمینه پرورش ماهی را شامل می شود. طرح شبکه های آبیاری تحت فشار جمعاً در اراضی به مساحت 7 هزار و 674 هکتار به اجرا درخواهد آمد.

وی خاطر نشان ساخت: میزان سرمایه گذاری برای این بخش بالغ بر 421 میلیارد و 322 میلیون ریال است که با بهره برداری از آنها برای تعداد 3 هزار و 815 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ایجاد خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص افتتاحیه های مربوط به صنعت مرغداری نیز افزود : تعداد 4 افتتاحیه را دراین بخش در هفته دولت شاهد خواهیم بود که از جمله آن می توان به تولید جوجه یک روزه به ظرفیت سالانه 30 هزار قطعه اشاره کرد که در روستای دویل بخش هیر با سرمایه گذاری 5 میلیارد و 300 میلیون ریال و با اشغالزایی 10 نفر به صورت مستقیم به بهره برداری خواهد رسید.

سروی با اشاره به بهره برداری از سد ها و استخرهای ذخیره آب به منظور حداکثر بهره وری مطلوب از منابع آبی استان افزو د: در این ارتباط تعداد دو پروژه را آماده بهره برداری داریم که حجم عملیات آنها بالغ بر 155 هزار مترمکعب است. با بهره برداری از این دو پروژه مهم و حساس برای تعداد 215 نفر بصورت مستقیم کارآفرینی ایجاد می شود .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به افتتاح طرح های مربوط به صنعت پرورش ماهی و آبزی پروری افزو د: با بهره برداری از این دو پروژه سالانه 30 تن به میزان محصولات تولیدی استان اضافه خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید