Iranian Agriculture News Agency

افزایش محصول در پی کاشت گیاهان پوششی زراعی در آمریکا/ میزان ذرت با کاشت محصولات پوششی 214 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت

اخبار دریافتی از کشاورزان، حاکی از آن است که میزان محصولات کشاورزان آمریکا ‌در پی کاشت گیاهان پوششی زراعی در مزرعه‌هایشان برای چهارمین سال متوالی افزایش نشان می‌دهد.

افزایش محصول در پی کاشت گیاهان پوششی زراعی در آمریکا/ میزان ذرت با کاشت محصولات پوششی 214 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت

اخبار دریافتی از کشاورزان، حاکی از آن است که میزان محصولات کشاورزان آمریکا ‌در پی کاشت گیاهان پوششی زراعی در مزرعه‌هایشان برای چهارمین سال متوالی افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Illinois Farmer Today ، دوهزار و 20 کشاورز از سراسر کشور علاقه‌مند به کاشت گیاهان پوششی هستند. بررسی‌های چند سال گذشته Sustainable Agriculture Research and Education (SARE) (1) نشان از افزایش این دسته از محصولات زراعی می‌دهد.

در ماه مارس سال 2016 مرکز SARE و مرکز فناوری حفاظت و اطلاعات ( CTIC ) (2) ، با کمک ( ASTA ) (3) و دانشگاه پوردو ( Purdue University ) یک نظرسنجی درباره میزان برداشت محصول کشاورزان و کاشت گیاهان پوششی انجام دادند.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به افزایش محصولات‌شان در پی کاشت محصولات زراعی پوششی اشاره کردند، میزان کشت پوششی زراعی به حدود 120 هکتار (298 جریب) در سال 2015 رسید و پیش‌بینی می‌شود تا 137 هکتار (​​339 جریب) در سال 2016 برسد. این ارقام بیش از دو برابر مساحتی است که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در می 2011 بیان کردند.

میزان ذرت پس از کاشت محصولات پوششی به‌طور متوسط (​​3.4 بوشل در هر جریب) 214 کیلوگرم در هکتار افزایش (1.9 درصد) یافت و بازده سویا به (1.5 بوشل در هر جریب) 100 کیلوگرم در هکتار (2.8 درصد) رسید.

بررسی‌ها نشان داد پس از کشت محصولات پوششی به مدت بیش از چهار سال در یک مزرعه، میزان ذرت به (8.3 بوشل در هر جریب) 522 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت. سویا، پس از کشت گیاهان پوششی به‌طور میانگین ​​از (0.1 بوشل در هر جریب) هفت کیلوگرم در هکتار در یک سال به (2.4 بوشل در جریب) ١٦١ کیلوگرم در هکتار، پس از چهار سال افزایش یافت.

به گفته راب مایرز Rob Myers) )، مدیر منطقه‌ای برنامه‌های مرکز SARE در دانشگاه میسوری، با توجه به انتظارات کارشناسان کشاورزی، بهبودی نسبی برای سال 2015 روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: "با کشت این نوع محصولات بهبودی در حفظ رطوبت خاک و میزان نفوذ آب روی می‌دهد همچنین می‌تواند روی میزان کیفیت محصول و کاهش هزینه‌ها تأثیر بگذارد."

مایرز ادامه داد: در فصل رشد ممکن است میزان تأثیر کاشت گیاهان پوششی کم باشد با این حال ارتباط مهمی بین طول زمان کاشت گیاهان پوششی و بهبودی سلامت خاک در بلند مدت ایجاد می‌شود.

مدیر منطقه‌ای برنامه‌های مرکز SARE افزود: "نکته قابل توجه این بود که دو سوم از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی امسال گفتند تنوع گیاهان پوششی بر مقاوم کردن محصولات در برابر حوادث شدید آب و هوایی کمک می‌کند."


از دیگر نکات برجسته این نظرسنجی عبارتند از:

چاودار دارای بیشترین میزان استفاده به‌عنوان گیاه پوششی توسط پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی بود. این گیاه توسط 82 درصد از کشاورزان کاشته شده بود و در حدود (187،044 جریب ) 75 هزار و 694 تن در هکتار را شامل می‌شد.

52 درصد پاسخ‌دهندگان، گزارش دادند که بازده سویای مزارع‌شان پس از کشت یک گیاه پوششی مانند چاودار افزایش یافت؛ البته کمتر از چهار درصد گفتند بازده آنها گاهی اوقات یا بیشتر اوقات بعد از کاشت چاودار کاهش یافته است.

82 درصد از کشاورزان بیان کردند که چاودار به مدیریت علف‌های هرز کمک کرده است. ازجمله 26 درصد گفتند روی کاهش علف‌های هرز مقاوم در برابر علف‌کش سخت کمک کرده است. شبدر قرمز نیز به‌طور گسترده به‌عنوان کاشت گیاه پوششی حبوبات استفاده شده است.

همچنین کشاورزان خواستار این شدند که برای ایجاد انگیزه به استفاده از گیاهان پوششی در زمینه دادن اعتبارات و تخفیف در حق بیمه سالانه به آنها کمک شود.

با اینکه در کاشت تنوع گیاه پوششی محبوبیت وجود دارد، اما در میان گیاهان پوششی، چاودار با 61 درصد بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است، 22 کشاورزان به این مورد اشاره کردند که برای استفاده از گیاهان پوششی در زمان خرید بذر از فروشنده مشاوره می‌گیرند یا زمانی هم از مشاوران و کارشناسان در این زمینه کمک می‌گیرند./

ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.illinoisfarmertoday.com/


پی‌نوشت:

1- Sustainable Agriculture Research and Education (SARE) تحقیقات و آموزش کشاورزی پایدار: ازجمله کارهای این ارگان فراهم کردن کمک‌های مالی به افراد در منطقه، ‌پروژه‌های دانشجویان دانش‌آموخته در مزارع تحقیقاتی است.

2- Conservation Technology Information Center (CTIC) مرکز فناوری اطلاعات حفاظت: مؤسسه غیرانتفاعی در آمریکا، پشتیبانی فنی، آموزشی و عملی در حوزه حفاظت کشاورزی را فراهم می‌کند.

3- American Seed Trade Association (ASTA) تحقیقات در صنعت دانه و ارائه راهکار برای بهبود آن.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید