Iranian Agriculture News Agency

فرمانده دریابانی شهرستان بوشهر خبر داد:

توقیف ۴ شناور صیادی بوشهر در آب‌های مرزی عربستان/ بی اطلاعی از سرنوشت صیادان

4 فروند شناور صیادی استان بوشهر شامل سه قایق و یک لنج صیادی در آب‌های مرزی عربستان توقیف شده و از سرنوشت سرنشینان آنان اطلاعاتی در دست نیست



۴ فروند شناور صیادی استان بوشهر شامل سه قایق و یک لنج صیادی در آب‌های مرزی عربستان توقیف شده و از سرنوشت سرنشینان آنان اطلاعاتی در دست نیست .
به گزارش ایانا ، فرمانده دریابانی شهرستان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دریابانی بوشهر دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته است، گفت: دریابانی بوشهر با داشتن شناورهای مجهز به امکانات لازم، شبانه‌روز در مراقبت از مرزهای دریایی فعالیت می‌کند .
سرهنگ امین خسروی از فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی فرماندهی دریابانی استان بوشهر در آب‌های خلیج فارس خبر داد و افزود: با گشت‌های شبانه‌روزی در آب‌های خلیج فارس راه‌های سوءاستفاده در انتقال کالاهای قاچاق و هر نوع فعالیت دیگر مسدود شده است .
وی با اعلام اینکه به شناورها هنگام خروج از اسکله هشدارهای لازم برای جلوگیری از تجاوزات مرزی داده می‌شود، افزود: ملوانان و ناخدایان شناورها که در آب‌های دریایی، حوزه حریم سرزمینی را رعایت نمی‌کنند، توسط گشت‌های دریایی آن کشور دستگیر می‌شوند .
خسروی با ابراز اینکه از سرنوشت دستگیری صیادان استان بوشهر توسط گارد دریایی عربستان اطلاعاتی در دست نیست، گفت: صیادان استان بوشهر که به‌وسیله 4 شناور قایق و لنج از اسکله‌های شیف، گناوه و بوشهر مجوز 5روزه صید در آب‌های استان بوشهر داشتند، در آب‌های مرزی توسط گارد دریایی عربستان دستگیر شده و از سرنوشت آنان خبری نیست .
وی با یادآوری اینکه استان بوشهر با 4 کشور حوزه خلیج فارس هم‌مرز است، افزود: برخی صیادان با وجود تذکرات لازم نسبت به این مهم بی‌توجهی می‌کنند و با واردشدن در حریم سرزمینی دیگر کشورها دستگیر می‌شوند .
فرمانده دریابانی شهرستان بوشهر افزود: پیگیری سرنوشت صیادان دستگیر شده توسط گاردهای دریایی عربستان به‌عهده وزارت امور خارجه است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید