Iranian Agriculture News Agency

دفاع تمام قد "دام، کشت و صنعت" در شماره جدید از گاوداران صنعتی

دفاع تمام قد "دام، کشت و صنعت" در شماره جدید از گاوداران صنعتی


ماهنامه " دام، کشت وصنعت " شماره تیرماه با موضوع بررسی مشکلات گاوداران کشور به مدیریت ابوالقاسم گلباف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این شماره ماهنامه دام، کشت و صنعت، ضمن به صدا درآوردن زنگ خطر کاهش تولید شیر به قلم سید احمد مقدس؛ مدیرمسوول ماهنامه نیز در یادداشتی جداگانه وعده های دولت به گاوداران را متذکر شده است و با استناد به عوارض گسترده مصرف ناچیز لبنیات در سبد ایرانیان، خواستار اراده راسخ دولت در عمل و اقدام به وعده های دولت برای برداشته شدن موانع این صنعت شده است.

یاد کردن از محمد رفیع ضیایی، طنز پردازی که سوم تیرماه سال جاری فوت کرد، اقدام ارزشمندی در این شماره ماهنامه یاد شده است که در اوج خوش سلیقگی و بر خلاف نقدهایی که طی ماه های اخیر به این ماهنامه بابت یک اقدام رسانه ای دیگر وارد می شد، انصافا اقدامی قابل تقدیر است.

معرفی گیاه کینوا به عنوان شبه غله با ارزش تغذیه ای و خواص عملکردی مناسب، بررسی راهکارهای دستیابی به خود اتکایی تولید شکر در کنار مطالب تفصیلی لزوم توسعه کشت پاییزه چغندر قند در کشور، ساخت گلخانه، مدیریت بهبنه مصرف آب در باغ های زیتون، و چگونگی جهانی کردن زعفران ایران از جمله مطالب کاربردی این ماهنامه در شماره جدید است.

انتشار گزارش کامل نشست کانون انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران ایران که جمع زیادی از دامداران بزرگ صنعتی درد دل های خود را روی سفره گشاده شده از سوی تحریریه ماهنامه یاد شده ریخته اند، از جمله اقدامات تحریریه در شماره جدید است که در کنار یادداشت های برخی از دامداران و سپس مقاله ای علمی در باب اهمیت فحل یابی و تشخیص به موقع فحلی و آبستنی گاوهای شیرده و معرفی نژاد سیمنتال و ... وزن غالب این شماره ماهنامه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید