Iranian Agriculture News Agency

در دیدار مدیرعامل بانک کشاورزی با معاونان وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد:

اعلام آمادگی بانک کشاورزی برای بهبود پرداخت بهینه تسهیلات به مکانیزاسیون

پس از گذشت مدتی طولانی از چالش روند پرداخت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی که جزو اولویت‌های ساختاری وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم است، مدیران ارشد بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی برای رفع موانع پیش روی آن به تبادل نظر پرداختند.

اعلام آمادگی بانک کشاورزی برای بهبود پرداخت بهینه تسهیلات به مکانیزاسیون


مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در دیداری مشترک درباره راهکارهای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این دیدار که دیروز سه‌شنبه 19 مردادماه در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی صورت گرفته است، شهیدزاده با اشاره به اهمیت توسعه مکانیزاسیون و روش‌های نوین در کشاورزی، بر لزوم مساعدت دولت و اتخاذ تدابیر حمایتی در این زمینه تأکید کرده است.

وی در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت و اولویت بهینه‌سازی ماشین‌آلات کشاورزی، این بانک آمادگی دارد با استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب در بخش کشاورزی و سیستم پیشرفته بانکداری الکترونیک، پرداخت تسهیلات و نظارت بر مصرف آن را به بهترین شکل انجام دهد.

این گزارش می‌افزاید: معاونان وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، درباره راهکارهای عملیاتی گسترش تعاملات فی‌مابین بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایانا، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پنجم مردادماه جاری در گفت‌وگویی با خبرنگار ایانا از سخت‌گیری‌های بانک کشاورزی در کندی پرداخت تسهیلات خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون انتقاد کرده و گفته بود: با توجه به توفیق‌های به‌دست‌آمده در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ خورشیدی و ارتقای سرمایه‌گذاری و شاخص‌های توسعه‌ای مکانیزاسیون، متأسفانه در سال ۱۳۹۵ سخت‌گیری‌های بیش از حد نظام بانکی کشور، روند جذب تسهیلات خط شماره چهار مکانیزاسیون کشاورزی را با مشکل جدی روبه‌رو کرد.

کامبیز عباسی در آن گفت‌وگو با بیان این که با وجود ایجاد سامانه ثبت نام در مسیر پرداخت تسهیلات و میز خدمت بین سازمان‌‌ای جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در سطح استان‌های کشور مشکلات همچنان پابرجاست، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی موانع موجود، بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان تقاضا طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در شعبات مختلف بانک کشاورزی سراسر کشور به ثبت رسیده که معادل ۳۰ درصد سطح اعتبارات سال جاری است.

البته این نخستین‌بار نبود که رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ناگزیر به دفاع تمام‌عیار از حقوق مصوب بخش مکانیزاسیون می شد بلکه پیش از این گفت‌وگو نیز در سخنرانی افتتاحیه مجمع سالانه انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی که 27 تیر ماه جاری برگزار شد، اعلام کرد" وزیران کشور و صنعت، معدن و تجارت به صراحت با ارسال نامه‌هایی به وزیر جهاد کشاورزی رسماً سخت‌گیری‌های بانک کشاورزی را عامل رکود و توقف فروش و رونق صنعت مکانیزاسیون اعلام کرده‌اند .

حال با نشست مشترک دیروز مدیران عالی رتبه بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، انتظار می‌رود گره پیش روی پرداخت مناسب تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی که جزو اولویت‌های دولت یازدهم است، گشوده شود./

S-950520-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید