Iranian Agriculture News Agency

گزارش شیلات از مزارع آلوده به لکه‌سفید در کشور:

گرم شدن دما، لکه‌سفید را تحت کنترل درآورد

استخرهای پرورشی آلوده به بیماری لکه‌سفید میگو با گرم شدن هوا و اقدامات بهداشتی پرورش‌دهندگان تحت کنترل درآمد.

گرم شدن دما، لکه‌سفید را تحت کنترل درآورد


استخرهای پرورشی آلوده به بیماری لکه‌سفید میگو با گرم شدن هوا و اقدامات بهداشتی پرورش‌دهندگان تحت کنترل درآمد.

مدیرکل میگوی سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره مزارع آلوده میگو به ویروس لکه سفید گفت: در منطقه چوئیبده آبادان 12 مزرعه درگیر بیماری شد که تعداد استخرهای درگیر 89 عدد گزارش شده است.

وحید معدنی افزود: از 89 استخر درگیر بیماری لکه سفید میگو، عملیات معدوم‌سازی در 19 استخر انجام شد و 16 استخر نیز عملیات کنترلی را گذراندند.

وی خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از تولید 110 تن میگو در 54 استخر بود که با انجام زودهنگام برداشت تنها 20 تن محصول حاصل شد.

معدنی با اعلام آنکه میگوکاران خسارت‌دیده هنوز مطالبات خود را از صندوق بیمه محصولات کشاورزی در دو سال گذشته دریافت نکرده‌اند، ادامه داد: خسارت میگوکاران در سال جاری نیز به مبالغ سال‌های قبل اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از حدود هشت استخر میگوی پرورشی در بوشهر سه استخر آلوده به ویروس لکه‌سفید است و عملیات مهار در سایر استخرها در حال انجام است.

مدیرکل میگوی سازمان شیلات ایران یادآور شد: با افزایش دما از هفتم مردادماه سال جاری در استان فوق، روند تکثیر بیماری متوقف شده است.

معدنی تأکید کرد: در چابهار نیز گزارش‌ها حاکی از آن است که بیماری وجود ندارد و میگوهای پرورشی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان در استان‌های گرمسیری همچون چابهار، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌توانند دو دوره اقدام به پرورش میگو کنند.

معدنی در پایان گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به رعایت موازین، بهداشتی اقدام کنند و به توصیه‌های ناظران فنی بیشتر توجه کنند./

M-950517-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید