Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ایانا خبر داد:

عرضه 100 هزار تن شکر نیشکری به بورس/ دولت قیمت شکر را اعلام کند

برای کاهش التهابات بازار شکر، شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکنون 100 هزار تن شکر نیشکری به بورس کالا عرضه کرده است.

عرضه 100 هزار تن شکر نیشکری به بورس/ دولت قیمت شکر را اعلام کند


برای کاهش التهابات بازار شکر، شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکنون 100 هزار تن شکر نیشکری به بورس کالا عرضه کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت فعلی بازار شکر و ارتباط آن با شکر نیشکری گفت: به‌دلیل عدم توان کافی شکر سفید تحویلی از سوی شرکت بازرگانی دولتی به خریداران در بورس کالا، قیمت شکر افزایش یافت.

علیرضا حمیدی افزود: از آنجا که موجودی بازرگانی دولتی ایران در کارخانه‌های تصفیه‌کننده کافی است و ورود کشتی‌های حامل شکر به بندر امام خمینی در حال انجام است، نمی‌توان گفت کسری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اعلام زودهنگام قیمت جدید شکر توسط دولت خواهد توانست به جلوگیری از التهاب بیشتر کمک کند.

حمیدی نقش شرکت توسعه نیشکر در توزیع شکر را بسیار مثبت خواند و ادامه داد: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر حدود 70 روز است عرضه شکر را در بورس کالا داشته است تا بتواند ضمن شفاف‌سازی معاملات و رساندن به‌موقع به مصرف‌کنندگان، گام‌های مؤثرتری بردارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت شکر در بورس کالا و بازار آزاد زیاد است، به‌گونه‌ای که شاهد فروش شکر با قیمت مصوب دوهزار و 300 تومان در بورس کالا و شکر دوهزار و 900 تومانی در بازار آزاد هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآور شد: برای کاهش التهابات بازار هرچه سریع‌تر باید قیمت واحدی برای این محصول اعلام شود.

حمیدی تأکید کرد: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر تاکنون حدود 100 هزار تن شکر نیشکری در بورس عرضه کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: با ورود شکر به بندر امام، به زودی شاهد آرامش و تعادل بازار شکر خواهیم بود.

بر اساس مصوبه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، قیمت نهایی هر کیلوگرم شکر برای مصرف‌کنندگان حداکثر بین 27 تا 28 هزار ریال است./

M-950510-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید