Iranian Agriculture News Agency

دهم تا دوازدهم مهر امسال، نمایشگاه بین المللی شیلات در برج میلاد تهران

چین 3 میلیارد دلار در حوزه شیلات ایران سرمایه گذاری می کند/ احداث مجموعه آکواریومی و پارک دریایی در قشم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به مذاکرات اخیرش با معاون وزیر کشاورزی چین، گفت: قرار است این کشور سه میلیارد دلار در حوزه شیلات ایران با اولویت قشم و بندرعباس سرمایه گذاری کند.

چین 3 میلیارد دلار در حوزه شیلات ایران سرمایه گذاری می کند/ احداث مجموعه آکواریومی و پارک دریایی در قشم


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به مذاکرات اخیرش با معاون وزیر کشاورزی چین، گفت: قرار است این کشور سه میلیارد دلار در حوزه شیلات ایران با اولویت قشم و بندرعباس سرمایه گذاری کند.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: چین تولید 30 تا 40 میلیون تن محصولات شیلاتی در پنج اقیانوس جهان را مدیریت می کند و می تواند ظرفیتی عظیم برای توسعه زیرساخت های صنعت شیلات ایران به ویژه در جنوب کشورمان به شمار آید.
وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و معرفی ظرفیت های حوزه شیلات قشم به سرمایه گذاران هفت کشور فرانسه، روسیه، نروژ، ایسلند، چین، تایلند و کره جنوبی، این جزیره به کانون توجه قطب های مهم صنعت شیلات جهان تبدیل شده است.
صالحی با بیان اینکه جزیره قشم نخستین اولویت سازمان شیلات کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی است، از تبیین این رویکرد به مسئولان کشورهایی همچون روسیه، تایلند، ایسلند، چین و کره جنوبی در مذاکرات امسال خبر داد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است و در این چارچوب وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ویژه قشم در جهت افزایش تولیدات صادرات محور در حوزه تولید و پرورش ماهی در قفس، میگو و بسته بندی دارد.

سهم صیادان بومی در اولویت جذب سرمایه گذاران حوزه شیلات

رئیس سازمان شیلات با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ساکنان بومی نقاط مختلف کشورمان به هنگام جذب سرمایه گذار، گفت: برای تحقق منویات معظم له باید سهم صیادان بومی در زمینه اشتغال پایدار و کسب درآمد بیشتر، در اولویت جذب سرمایه گذار قرار بگیرد.
صالحی تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید رویکردی عملیاتی شود که در آن صیادان بومی فضای مناسبی ناشی از جذب سرمایه گذاران در حوزه های رشد اقتصادی، افزایش درآمد و اشتغال پایدار پیدا کنند.

پیاده سازی الگوی تولید محصولات شیلاتی ارگانیک در قشم

وی با بیان اینکه محصولات ارگانیک حوزه شیلات در بازارهای هدف جهان 40 درصد گران تر از دیگر محصولات است، گفت: با توجه به ظرفیت های جغرافیایی قشم همچون جنگل های حرا، می توان الگوی تولید محصولات شیلاتی ارگانیک را در این جزیره پیاده سازی کرد.
وی ادامه داد: تولید محصولات ارگانیکی همچون میگو در کنار جنگل های دریایی حرا با رعایت استانداردهای محیط زیستی، می تواند ظرفیتی عظیم برای تولیدات صادرات محور صنعت شیلات این جزیره ایجاد کند.
صالحی احداث یک مجموعه آکواریومی و پارک دریایی با هدف معرفی گونه های دریایی خلیج فارس شامل ماهی های زینتی، مرجان ها و صنایع بسته بندی را در قشم ضروری ارزیابی کرد.
صالحی همچنین با بیان اینکه دهم تا دوازدهم مهر امسال نمایشگاه بین المللی شیلات در برج میلاد تهران برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد که اواخر بهمن یا اوایل اسفند امسال نمایشگاهی نیز با محوریت منطقه آزاد قشم با حضور اساتید خارجی حوزه شیلات دایر شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید