Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

تجهیز 12500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین/ پارسال 63 درصد در مصرف آب صرفه جویی شد و بهره وری آب 6 برابر ارتقا یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله) در سطح 12 هزار و 500 هکتار صرفه جویی در مصرف آب ادامه یافته است.

تجهیز 12500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین/ پارسال 63 درصد در مصرف آب صرفه جویی شد و بهره وری آب 6 برابر ارتقا یافت


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان مختار مهاجر گفت: با اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع کشاورزی صرفه جویی 70 تا 95 درصدی آب را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله) در سطح 5 هزار و 25 هکتار در سال 94 به میزان 20 متر مکعب (63 درصد) در مصرف آب صرفه جویی و بهره وری آب تا بیش از 6 برابر ارتقا یافت .

مختار مهاجر افزود: این رقم صرفه جویی تأثیر زیادی در حفظ و ذخیره سازی منابع آب های زیرزمینی داشته است، به طوری که با تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله) در سطح 12 هزار و 500 هکتار این روند ادامه یافته است .

وی تصریح کرد: با ادامه این روند می توان انتظار داشت که افزایش بیش از 6 برابری بهره وری مصرف آب حفظ شده و صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تا بیش از 65 میلیون متر مکعب تحقق یابد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درپایان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ کیفیت خاک و صرفه جویی در مصرف آب به عنوان منابع اکولوژی مهم، حتماً بایستی مسأله تجهیز سیستم آبیاری نوین در تمام نقاط استان مورد توجه قرار گیرد؛ در این صورت درصد صرفه جویی آب بین 70 تا 95 درصد با اجرای سیستم های آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید