Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۳۰ تیرماه سال جاری،

گزارش میزان بارش ها در استان های سراسر کشور

از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری، میزان بارندگی در ۹ استان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش روبه‌رو بوده است.

گزارش میزان بارش ها در استان های سراسر کشور

از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۳۰ تیرماه سال جاری، میزان بارندگی در ۹ استان یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، گیلان، کرمان، آذربایجان شرقی و سمنان از یک تا ۴۱ درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایانا ، براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب، همچنین میزان بارش استان‌های یزد ٤/٦٠ میلی‌متر، اصفهان ٧/١٠٩ میلی‌متر، سیستان و بلوچستان ٦/٦٠ میلی‌متر، چهارمحال و بختیاری ۵۴۹ میلی‌متر، خراسان جنوبی ٠٧/٧٢ میلی‌متر، گیلان ٨/٩٩١ میلی‌متر، کرمان ٢/١١٤ میلی‌متر، آذربایجان شرقی ۳۴۵ میلی‌متر و سمنان ٩/٩٢ میلی‌متر بوده است. علاوه بر این در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، استان یزد با ۴۱ درصد، اصفهان با ۲۴ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۸ درصد، خراسان جنوبی با ۱۸ درصد، گیلان با ۹ درصد، کرمان ۸ درصد و آذربایجان شرقی و سمنان نیز با یک درصد کاهش بارندگی نسبت به پارسال مواجه بوده‌اند. گفتنی است استان یزد با ۴۱ درصد کاهش و استان آذربایجان شرقی و سمنان با یک درصد کاهش به‌ترتیب بیشترین و کمترین میزان کاهش بارش نسبت به سال گذشته را به‌خود اختصاص دادند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید