Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پاسخ به ایانا:

واگذاری امور دامپزشکی به وزارت بهداشت منتفی است/ آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات نظام دامپزشکی از 12 مرداد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: موضوع واگذاری سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعلاً منتفی است.

واگذاری امور دامپزشکی به وزارت بهداشت منتفی است/ آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات نظام دامپزشکی از 12 مرداد


رئیس سازمان غیردولتی نظام دامپزشکی کشور گفت: موضوع واگذاری سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعلاً منتفی است.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدرضا صفری امروز در نشست خبری این سازمان در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر وضعیت واگذاری دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در سال گذشته این بحث از جانب کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و چندین جلسه در این راستا در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم، پیگیری این بحث فعلاً منتفی است.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای دنیا امور دامپزشکی زیر نظر کشاورزی و وزارتخانه مربوطه است، خاطرنشان کرد: تنها دامپزشکی سه کشور عضو جهانی بهداشت زیر نظر حوزه وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

صفری ادامه داد: سلامت غذا از مزرعه تا سفره یک زنجیره است و نه‌تنها اجرای آن باید زیر نظر وزارت کشاورزی باشد، بلکه باید از صفر تا 100 تولید محصولات دامی به مسئولان دامپزشکی سپرده شود؛ البته فرقی نمی‌کند که این سازمان تحت نظر کدام ارگان یا نهاد فعالیت داشته باشد، مهم پیشروی در سلامت و اقتصاد غذا است.

وی با بیان اینکه قرار بود پنج درصد بودجه سلامت به دامپزشکی اختصاص یابد، اما این اتفاق نیفتاد، تأکید کرد: طبق ماده 19 آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی باید وابستگی ناظران بهداشتی با صاحبان کسب و کار از نظر پرداخت حقوق قطع شده و لازم است در راستای بهبود سلامت غذایی و اعمال نظارت بهینه، چنین آیین‌نامه‌ای جدی گرفته شود؛ جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده، اما تاکنون به‌صورت کامل اجرا نشده و تعلل بیش از این جایز نیست.


رشد سالانه 1500 عضو نظام دامپزشکی

به گفته رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، تاکنون 34 هزار و 317 نفر عضو سازمان شده‌اند که سالانه رشدی یک‌هزار و 500 نفری را تجربه کرده است؛ طبق آخرین آمارها، 808 نفر دکترای تخصصی، 14 هزار و 678 نفر دکترای عمومی و مابقی از کارشناسان ارشد، کارشناسان و کمک‌تکنسین‌ها در سراسر کشور عضو این سازمان هستند.

برگزاری 17 کنگره علمی - تخصصی، تشکیل 14 کمیته تخصصی، برگزاری یک‌هزار و 207 دوره آموزشی، توسعه برآیند نرم‌افزاری و کمک به ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی دقیق در حوزه دامپزشکی به اعضا و صدور 36 هزار و 765 فقره پروانه‌های مختلف از دیگر مواردی بود که صفری به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: چهارمین دوره انتخابات نظام با تأخیر سه‌ساله، هفتم آبان‌ماه برگزار می‌شود که ثبت نام نامزدها از 12 مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

صفری در پایان با اشاره به اینکه پنج‌هزار و 700 عضو بانوی دامپزشکی در کشور داریم، تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های مختلف از اقدامات مؤثر دیگری بود که توسط این سازمان پیگیری شد و در این راستا کمیته بانوان دامپزشک که به پیشنهاد اعضا شکل گرفت، از مواردی تلقی می‌شود که در سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده بود./

V-950505-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید