Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی استان سمنان اعلام کرد:

برگزاری دوره مهارتی آشنایی با زنبور عسل در شهرستان گرمسار

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی گفت: هدف از برگزاری دوره مهارتی آشنایی با زنبور عسل در شهرستان گرمسار ایجاد و تقویت مهارتهای شغلی در بهره برداران روستایی است.

برگزاری دوره مهارتی آشنایی با زنبور عسل در شهرستان گرمسار


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ایزدی مسئول آموزش های مهارتی با بیان اینکه برگزاری این دوره ها به صورت عملی و تئوری موجب می شود تا بهره برداران با بکارگیری مهارتهای آموخته شده همراه با شناسایی امکانات موجود در روستا علاقه مندی خود را نسبت به کسب درآمد های جدید در کنار فعالیت کشاورزی و دامی بروز دهند.

وی افزود: اینگونه فعالیت های اقتصادی، آبادانی و استحکام روستاها همچنین جلوگیری ازمهاجرت روستاییان به سوی شهرها را به ارمغان خواهد آورد .

وی گفت: هم اکنون حدود 15 نفر تولیدکننده محصولات زنبور عسل با متوسط 1 تا 32 کندو در حوزه شهرستان گرمسار در حال فعالیت و تولید محصول هستند.

ایزدی در خصوص بازار فروش محصولات نیز گفت: تولید کنندگان عسل در شهرستان گرمسار محصولات خود را از طریق شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به فروش
می رسانند.

وی در پایان با بیان اینکه تعاونی زنان منطقه رامه از سال 94 تا کنون تعداد 200 کندوی زنبورعسل بین 150 نفر از تولید کنندگان این محصول توزیع کرده است گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون دو دوره مهارتی در زمینه پرورش زنبور عسل در شهرستان گرمسار و یک دوره در شهرستان ارادان برگزار شده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید