Iranian Agriculture News Agency

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

صادرات 260 تن رب گوجه فرنگی از زنجان به کشورهای روسیه و عراق

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان از ظرفیت های فراوانی در زمینه تولید، فرآوری و صادرات انواع محصولات کشاورزی برخوردار است. کیفیت بالا، طعم و مزه منحصر به فرد و همچنین سالم بودن از جمله مولفه هایی است که سبب شده محصولات تولیدی استان مشتریان خاص خود را در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان عبدالله جعفری با بیان اینکه کشاورزان استان زنجان امسال موفق به برداشت 258 هزار تن گوجه فرنگی از سطح مزارع خود می شوند، تصریح کرد: به دلیل استقرار کارخانه های فرآوری فعال و مجهز به تکنولوژی های روز جهانی در استان، ظرفیت های صادراتی بسیار بالایی برای فرآورده های گوجه فرنگی استان وجود دارد .

وی افزود: براساس اعلام نظر صاحبان صنایع در صورت تامین سرمایه در گردش ارزان قیمت، به دلیل کیفیت بالای تولید فرآورده های گوجه فرنگی و وجود بازارهای بالقوه در کشورهای مختلف برای برندهای استان قابلیت افزایش تولید و صادرات تا سه برابر میزان فعلی وجود دارد .

جعفری از صادرات 260 تن رب گوجه فرنگی طی خرداد ماه سال جاری از استان زنجان خبر داد و گفت: ارزش این میزان صادرات 276 هزار دلار برآورد شده است .

وی مقصد رب گوجه فرنگی صادر شده طی خرداد ماه را کشورهای روسیه و عراق عنوان کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید