Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم خبر داد:

برداشت 24 هزار تن طالبی و خربزه در استان قم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 24 هزار تن طالبی و خربزه از مزارع استان قم برداشت شود.

برداشت 24 هزار تن طالبی و خربزه در استان قم

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قم هادی مومنی نسب گفت: امسال در استان قم 800 هکتار سطح زیر کشت طالبی و خربزه است که متوسط 30 تن برداشت در هر هکتار بوده و بر این اساس پیش بینی
می کنیم امسال حدود 24 هزار تن طالبی وخربزه از مزارع استان برداشت شود
.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در راستای بهینه سازی مصرف آب در مزارع استان صورت گرفته است که از آن جمله می توان به اجرای طرح آبیاری با تیپ در این مزارع اشاره کرد که مصرف آب را تا 50 درصد کاهش داده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش مصرف سموم (IPM) در مزارع استان یادآور شد: طرح کاهش مصرف سوم در سال جاری در حدود 200 هکتار از مزارع استان اجرا شده و در نظر داریم در سال آینده این میزان را افزایش دهیم .

مومنی نسب تصریح کرد: با اجرای طرح کاهش مصرف سموم، 15 مرتبه سم پاشی را به سه بار در طول دوره رسانده ایم و برای دفع آفات در باغات و مزارع از روش های غیر شیمیایی استفاده کرده ایم .

وی با اشاره به اینکه برداشت طالبی در استان از 20 روز گذشته آغاز شده و تا 10 روز دیگر هم ادامه دارد، خاطر نشان ساخت: محصول طالبی استان قم به جز استان تهران به استان های اراک، قزوین، همدان و تبریز هم صادر می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید