Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گندم به ایانا خبر داد:

خرید گندم از مرز هشت میلیون و 600 هزار تن گذشت/ فراخوان گندمکاران مناطق سرد برای آماده‌سازی در سال زراعی جدید

با توجه به آغاز سال زراعی 96 - 95 از دهه سوم شهریورماه، به گندمکاران مناطق سرد توصیه می‌شود نسبت به تأمین کود، سم و بذر مصرفی خود اقدام کنند.

با توجه به آغاز سال زراعی 96 - 95 از دهه سوم شهریورماه، به گندمکاران مناطق سرد توصیه می‌شود نسبت به تأمین کود، سم و بذر مصرفی خود اقدام کنند.

مجری طرح گندم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از برداشت گندم در مناطق دیم استان‌های غربی کشور خبر داد و گفت: محوریت برداشت در حال حاضر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی است.

اسماعیل اسفندیاری‌پور افزود: وضعیت دیمزارها به‌دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در سال جاری مناسب ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، تاکنون هشت میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد 27 درصدی برخوردار است.

اسفندیاری‌پور ادامه داد: علاوه بر رقم فوق 385 هزار تن بذر گندم برای تولید سال آینده در طبقه بذری خریداری شده است.

وی پیش‌بینی کرد که میزان خرید گندم از مرز 9.5 میلیون تن گذر کند و میزان تولید تا پایان برداشت‌ها نیز 13 میلیون تن برآورد می‌شود.

اسفندیاری‌پور تصریح کرد: کل گندم خبازی مورد نیاز کشور 9 میلیون و 300 هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود بتوانیم این عدد را پشت سر بگذاریم.

وی به کمباین‌داران توصیه کرد که تنظیمات دستگاه‌ها را رعایت کنند تا میزان ضایعات کاهش یابد و علاوه بر آن جلوگیری از سوزاندن بقایای گندم و استفاده از روش‌های خاک‌ورزی حفاظتی قابل توصیه است.


آغاز سال زراعی 96 - 95 از دهه سوم شهریورماه

مجری طرح گندم از آغاز سال زراعی جدید از دهه سوم شهریورماه خبر داد و یادآور شد: گندمکاران باید برای تأمین کود و سم مصرفی خود در سال زراعی 96 - 95 که از دهه سوم شهریورماه آغاز می‌شود، اقدام کنند.

اسفندیاری‌پور تأکید کرد: مراکز تحویل کود ازجمله اتحادیه‌های تعاونی روستایی، کارگزاری‌ها و سایر مراکز آماده تحویل نهاده‌های مورد نیاز گندمکاران هستند.

وی در پایان اظهار داشت: مناطق غربی همچون آذربایجان شرقی و غربی بلافاصله پس از برداشت باید برای عملیات کاشت آماده شوند؛ بنابراین لازم است نهاده‌های مورد نیازشان آماده باشد./

M-950502-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید