Iranian Agriculture News Agency

اپلیکیشنی که با آزمایش خاک در بهبود سطح بهره‌وری کشاورزی کمک خواهد کرد

گوشی همراه به کمک کشاورزان تانزانیایی آمد

با استفاده از این روش، کشاورز در هر مکانی باشد، می‌تواند اطلاعات مربوط به خاک را با استفاده از برنامه‌ کاربردی گوشی همراه خود دریافت کند. این تکنولوژی در حال حاضر در کنیا به اجرا درآمده است و ما امیدواریم که در سپتامبرامسال در "دارالسلام" (بزرگ‌ترین شهر تانزانیا) آن را به اجرا درآوریم.

گوشی همراه به کمک کشاورزان تانزانیایی آمد


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - فرحناز سپهری:


کشاورزان تانزانیا با استفاده از اپلیکیشن (برنامه کاربردی: application ‌) مبتنی بر گوشی‌های همراه، قادر خواهند بود تا خاک کشاورزی را آزمایش کنند.

به گزارش وب‌سایت انگلیسی زبان آفریقایی African Farming and Food Processing ، شرکت ارائه‌دهنده راه حل کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنیا ( Kenya-based Capture Solutions )، اعلام کرد به‌منظور توسعه کسب و کار شرکت در تانزانیا، قرار است اپلیکیشن‌های گوناگونی را در این کشور معرفی کند که از آن‌جمله می‌توان به اپلیکیشنی اشاره کرد که به کشاورزان در بهبود سطح بهره‌وری کشاورزی کمک خواهد کرد.

به گفته لورنزو بونکومپاگنی ( (Lawrenzo Boncompagni ، مدیرعامل این شرکت،‌ "یکی از این خدمات ارائه‌شده، عبارت است از کیت kit) ) که برای آزمایش حاصل‌خیزی خاک و ارائه اطلاعات بر اساس وزن و اندازه‌گیری محصولات کشاورزی به‌کار می‌رود."

وی ادامه داد: "با استفاده از این روش، کشاورز در هر مکانی باشد، می‌تواند اطلاعات مربوط به خاک را با استفاده از برنامه‌ کاربردی گوشی همراه خود دریافت کند. این تکنولوژی در حال حاضر در کنیا به اجرا درآمده است و ما امیدواریم که در سپتامبرامسال در "دارالسلام" (بزرگ‌ترین شهر تانزانیا) آن را به اجرا درآوریم."

بونکومپاگنی افزود: "این برنامه از طریق یک کیت که در خاک قرار می‌گیرد، ‌کار می‌کند و می‌تواند به گوشی همراه که مجهز به کارت ذخیره‌سازی دریافت و ارسال اطلاعات است، متصل شود."

شرکت یادشده در حال حاضر یک شعبه در تانزانیا دارد. بر اساس آمار شرکت، حدود ٢٠٠ هزار مشترک دارد که از تلفن‌های هوشمند خود می‌توانند به برنامه‌های کاربردی دسترسی داشته باشند.

امانوئل نگالا ( Emmanuel Ngalla ) مدیر عامل شرکت در تانزانیا گفت: "این می‌تواند روی بهبود بازار اپلیکیشن گوشی‌های همراه تأیرگذار باشد، به‌طوری‌ که سبب ارائه راه حل‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های کشاورزی از قبیل بازاریابی محصولات کشاورزی، درجه‌بندی محصولات کشاورزی و تبلیغات محصولات کشاورزی خواهد شد."

به گفته مارتین مگالا ( (Martin Mgallah ، مدیر بازاریابی ( Agricultural Markets Development Trust : AMDT )، با توجه به افزایش سریع تعداد کاربران گوشی‌های همراه، اجرای چنین برنامه‌های کاربردی به افزایش بهره‌وری کشاورزی در تانزانیا کمک خواهد کرد.

از اهداف شرکت AMDT در تانزانیا، می‌توان به بهبود بهره‌وری سیستم‌های کشاورزی و دسترسی به بازارهای خرد، کوچک و متوسط و کمک به کاهش فقر در تانزانیا اشاره کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید