Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

قیمت انواع برنج شمال اعلام شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون برداشت برنج در یک‌هزار و 900 هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است .

عزیز‌اله شهیدی‌فر در گفت‌و‌گو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی، وضعیت خوشه‌‌دهی و دانه‌بندی برنج در شرایط مطلوبی قرار دارد و انتظارمان بر این است امسال وضعیت برداشت برنج بهتر از سال گذشته باشد .

وی افزود: تاکنون حدود 70 درصد از ارقام محلی و 30 درصد ارقام پرمحصول به مرحله خوشه‌دهی رسیده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: عملیات برداشت برنج در سطح یک‌هزار و 900 هکتار از شالیزارهای بابلسر، فریدونکنار، آمل، محمودآباد و قائم‌شهر انجام شد .

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: نخستین برداشت مکانیزه برنج در سطح یک هکتار در روستای رز‌کنار شهرستان بابلسر انجام شد و تاکنون 10 هکتار از مزارع برنج استان پس از برداشت برنج به کشت مجدد اختصاص یافته است .

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران، هر کیلوگرم طارم محلی 8 هزار و 946 تومان، طارم هاشمی 9 هزار تومان، شیرودی 6 هزار و 350 تومان، ندا 5 هزار و 927 تومان و رقم فجر 6 هزار و 618 تومان به‌صورت عمده در بازار خرید و فروش می‌شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به آغاز برداشت برنج در استان، قیمت انواع برنج در هفته‌های اخیر تغییر چندانی نداشته و قیمت‌ها ثابت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید