Iranian Agriculture News Agency

تهیه اسناد تجاری سازی 40 فرآورده موسسه رازی برای انتقال به بخش خصوصی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تهیه طرح تجاری 40 فرآورده این موسسه با هدف تجاری سازی محصولات و انتقال دانش فنی به بخش خصوصی خبر داد.

تهیه اسناد تجاری سازی 40 فرآورده موسسه رازی برای انتقال به بخش خصوصی



به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایران؛ایانا از موسسه رازی، حمید کهرام روز دوشنبه با اشاره به رسالت موسسه رازی مبنی بر انتقال فناوری به شرکت های داخل و خارج کشور، اظهار داشت: براساس سند تجاری سازی محصولات که سال گذشته از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ شد، یکی از برنامه های اصلی موسسه رازی، انتقال دانش فنی تولیدات به بخش خصوصی خارج از این مجموعه است .

وی با تاکید بر اینکه تجاری کردن محصولات به زیرساخت هایی نیاز دارد، گفت: یکی از اشکالات موجود در اجرای این برنامه، فقدان سند فناوری های تولید شده توسط محققان این موسسه بود که مانعی برای انتقال فناوری ها محسوب می شد .

کهرام افزود: به این منظور طی قرارداد با شرکتی خصوصی از آنها خواستیم با همکاری بخش های تولید، تضمین کیفیت و تحقیقات، برای سنددار کردن فناوری های موجود اقدام کند که تا کنون 40 فناوری موسسه رازی سند دار شده است .

وی با اشاره به یک سال زمان صرف شده برای این کار،گفت: اکنون طرح تجاری این محصولات تهیه و قیمت گذاری شده اند . به زودی سایر محصولات نیز تجاری سازی می شوند .

رئیس موسسه رازی با تاکید بر اهتمام این موسسه مبنی بر انتقال دانش فنی محصولات اظهار داشت: با توجه به وجود فناوری های پیشرفته در موسسه رازی، تلاش ما برای گسترش این دانش در کشور است. در عین حال که با حفظ ظرفیت های تولید، فعالیت خود در صنعت واکسن سازی را ادامه داده و دانش فنی تولیدات را به بخش خصوصی واگذار می کنیم .

کهرام همکاری موسسه رازی با شرکت واکسن سازی روناک در مهاباد را نمونه ای از اقدام عملی این موسسه در انتقال فناوری به بخش خصوصی و در راستای اقتصاد مقاومتی نام برد و از آن به عنوان الگویی مناسب یاد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید