Iranian Agriculture News Agency

شمارش معکوس برای عقد تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین شهرداری‌های کشور و سرمایه‌گذاران خارجی

آغاز مذاکرات اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های جهان در اجلاس تهران/ رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی در راه ایران

نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران (2016 - تهران) که بزرگ‌ترین رویداد سال در حوزه شهری است روزهای 30 و 31 تیرماه سال جاری با حضور دوهزار نفر از فعالان حوزه شهری از ایران و جهان برگزار می‌شود و تالار مذاکرات سرمایه‌گذاری این اجلاس، میزبان صدها سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و شهرداران و شوراها خواهد بود.

آغاز مذاکرات اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های جهان در اجلاس تهران/ رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی در راه ایران


نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران (2016 - تهران) که بزرگ‌ترین رویداد سال در حوزه شهری است روزهای 30 و 31 تیرماه سال جاری با حضور دوهزار نفر از فعالان حوزه شهری از ایران و جهان برگزار می‌شود و تالار مذاکرات سرمایه‌گذاری این اجلاس، میزبان صدها سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و شهرداران و شوراها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایانا، داود ندیم، عضو شورای راهبردی و رئیس کمیته سرمایه‌گذاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی و اقدامات به‌عمل‌آمده، حضور سرمایه‌گذاران 12 کشور در تالار مذاکرات سرمایه‌گذاری قطعی شده است و برای هر کشور نیز میز اختصاصی مذاکره در نظر گرفته شده است. ریاست میز آمریکا را در این تالار مجید جاودانی تبریزی‌نژاد به عهده دارد و تعداد چهار شرکت فعال از آمریکا در این میز حضور خواهند داشت.

کریستین دوهیم، رئیس جهانی شورای توسعه تجارت کشورهای مشترک‌المنافع از کانادا و دیوید فیشر، قائم‌مقام کانون بین‌المللی گردشگری اسکال از بریتانیا ازجمله مقاماتی هستند که با هماهنگی میز آمریکا در این تالار حضور خواهند یافت و با شهرداری‌های حاضر در تالار، مذاکره خواهند کرد؛ علاوه بر آن مقدمات خواهرخواندگی چند شهر ایران نیز با چند شهر آمریکا و کانادا بررسی خواهد شد.

مسئولیت میز ارمنستان به انجمن دوستی ایران و ارمنستان و ریاست میز نیز به علیرضا نظیف، دبیر شمال غرب این انجمن داده شده است. سه شرکت از ارمنستان و پنج شرکت ایرانی مرتبط در این میز حاضر خواهند بود و در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ساخت هتل، تبادل توریست، با شهرداران مذاکره خواهند کرد.

رضا خلیلی دیلمی، رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران نیز مسئولیت میز اسکاندیناوی را به عهده دارند و پتانسیل‌های ده‌ها شرکت از کشورهای سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند را در تالار ارائه خواهند کرد و چهار شرکت از کشورهای مذکور نیز حضور خواهند داشت.

وهاب و محمد ایرانی، مسئولیت میز چین را در این تالار به عهده زمینه حضور رؤسای دو هلدینگ بزرگ چین (که در حوزه عمران شهری رزومه و فعالیت گسترده‌ای درجهان دارند) را فراهم کرده‌اند و نیز پتانسیل‌های چندین شرکت چینی جهت سرمایه‌گذاری در ایران را به شهرداران ارائه خواهند کرد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری دولتی جمهوری خلق چین (سیتیک) هم در این تالار حضور ویژه‌ای خواهند داشت. این شرکت در حال حاضر مالکیت و مدیریت 44 شرکت تابعه را در اختیار دارد که در حوزه‌های بانکداری، توسعه املاک و مستغلات، ساخت و ساز و اجرای زیرساخت‌های شهری، تولید برق، مخابرات و فناوری اطلاعات، انتشارات و صنایع طبیعی فعالیت می‌کند و از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود دارای عملیات در پنج قاره جهان، ازجمله در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ایران، آمریکا، کانادا، استرالیا و... است. از پروژه‌های مهم ساخت و ساز انجام شده یا در حال تکمیل این گروه، می‌توان به طرح احداث و توسعه مترو تهران، مجتمع خانه‌سازی ونزوئلا و ورزشگاه المپیک پکن (به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه فلزی جهان) اشاره کرد.

میز کشور ایتالیا به ریاست فرزان آذرپور است و تاکنون 12 شرکت ایتالیایی در زمینه‌های زیر برای حضور در میز ایتالیا و عقد تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری‌های ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. زمینه فعالیت این شرکت‌ها عبارتند از انرژی‌های سبز، ترمیم محیط‌های آلوده، کنترل و رفع آلاینده‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی، سرمایه‌گذاری و کارگزاری فاینانس و تأمین مالی، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، فلزات، مدیریت پسماند، معدن و سنگ، برنامه‌ریزی استراتژیک در موضوع‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، گردشگری، شبکه هوشمند مدیریت شهری، سیستم هوشمند تاکسیرانی و دوچرخه، ساخت و ساز شهری. میز ترکیه در این تالار به ریاست یعقوب سعادت‌نژاد است و حضور 17 شرکت ترکیه‌ای فعال در حوزه شهری قطعی شده است. این شرکت‌ها در زمینه فاینانس، انرژی‌های نو، ساخت و ساز شهری، گردشگری و توریست علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشارکتی با شهرداران هستند.

پرویز مشمع‌چیان، ریاست میز کره جنوبی را به عهده دارد و زمینه حضور یک هلدینگ بزرگ کره‌ای را در این تالار فراهم آورده است. هلدینگ مذکور شامل ده‌ها شرکت بخش خصوصی کره جنوبی است که در زمینه سرمایه‌گذاری و انرژی فعالیت دارند.

روح‌الله نجدعطایی، ریاست میز انگلستان را به عهده دارد و زمینه حضور پنج شرکت ایرانی و انگلیسی را در اجلاس فراهم آورده و مدل‌های مالی برای فاینانس و تأمین مالی پروژه‌های شهری را ارائه خواهند کرد. به‌ویژه موضوع فرآیند ایجاد و تأسیس خطوط تراموا در شهرهای کشورمان در این میز به‌صورت عملیاتی مذاکره خواهد شد. میز سوییس توسط بهزاد خیری‌زاده‌افشار، مدیریت خواهد شد و اطلاعات مربوط به نحوه تأمین مالی برای پروژه‌های شهری و نحوه ارتباط با بانک‌ها و شرکت‌ها و مؤسسه‌های اعتباری سوئیس توضیح داده شده و مذاکره خواهد شد.

آرش اسماعیل‌نسب نیز ریاست میز عراق و اقلیم کردستان عراق را به عهده دارد و هشت شخص حقیقی و حقوقی فعال در این کشور با هماهنگی نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران و سرکنسول ایران در سلیمانیه در زمینه پروژه‌های شهری در تالار مذاکرات سرمایه‌گذاری اجلاس حضور خواهند داشت.

میز مشترک گرجستان و آذربایجان هم به ریاست فرزاد قاسم‌زاده است و چند پروژه زیست محیطی با فناوری جهانی در این میز ارائه و نحوه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری‌ها بررسی خواهد شد.

میز هنگ‌کنگ هم به ریاست بهزاد میرزایی دایر خواهد شد تا در زمینه تأمین مالی پروژه‌های شهری با شهرداری‌ها مذاکره به‌عمل آورند./

S-950427-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید