Iranian Agriculture News Agency

پایان شیرین نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه/ ابراز تمایل مدیرعامل بورس مونیخ به ارتباط بیشتر با بورس ایران

مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، دیروز در حالی با حضور رئیس سازمان بورس و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این دوره از نمایشگاه بازتاب اقتصادی و حتی خبری بیشتری نسبت به دوره گذشته داشت.

پایان شیرین نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه/ ابراز تمایل مدیرعامل بورس مونیخ به ارتباط بیشتر با بورس ایران


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا):


مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، دیروز در حالی با حضور رئیس سازمان بورس و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این دوره از نمایشگاه بازتاب اقتصادی و حتی خبری بیشتری نسبت به دوره گذشته داشت. کمااینکه "جوچن سیل"، مدیرعامل بورس مونیخ در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، بورس کالای ایران را به‌دلیل شفافیت بالای معاملات کالاها و دارا بودن ابزارهای مالی برای سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان بخش می‌داند و با اشاره به اینکه در آلمان حدود چهار میلیون مسلمان زندگی می‌کنند، این امر را فرصت مناسبی برای استفاده از ابزارهای مالی اسلامی بازار سرمایه ایران عنوان می‌کند. اظهار نظری که می‌تواند آغازی برای ارتباط بورسی ایران و آلمان باشد.

نقطه جالب‌تر نگاه او، زمانی اهمیت دوچندان پیدا می کند که مدیرعامل بورس مونیخ با اعلام این که در حال حاضر ایران تمام بدهی‌های خود درباره بخش بیمه را به آلمان پرداخت کرده است، به صراحت اعلام می‌کند: اطمینان سرمایه‌گذاران آلمانی برای حضور در بازار سرمایه ایران بیشتر شده است.

به هر حال با اتفاق‌هایی که در چهار روزه نمایشگاه بورس، بیمه و بانک رخ داد، به‌نظر می‌رسد که در مناسبات مالی جایگاه بورس می‌تواند وارد فاز تازه‌ای در دوران پسابرجام شود و در روزگاری نه‌چندان دور ایران از بانک محوری خارج شده و در فضای مالی کاملاً شفاف بورس به بده بستان‌های تجاری تمام بخش‌ها ازجمله محصولات کشاورزی و غذایی که بیش از سایر حوزه‌ها اسیر مطامع برخی دلالان است، بپردازد.

در هر صورت اختتامیه نهمین نمایشگاه در حالی خاتمه یافت که محمد فطانت در آیین اختتامیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به مصوبه قانونی سال ۱۳۸۴ تأکید کرد: بازار سرمایه ایران شاهد رونق شده است، به‌طوری‌که در حال حاضر ۵۰۰ نهاد مالی به مردم سرویس می‌دهند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر این رقم به ۵۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

و در ادامه فطانت وارد بحث تأثیرگذاری افزایش منابع مالی شد و تصریح کرد: کشوری می‌تواند از اقتدار بالاتری برخوردار باشد که در رقابت بین کشورها، برای جمع کردن منابع پولی برنامه‌ریزی داشته باشد./

O-950424-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید