Iranian Agriculture News Agency

رئیس دفتر زنان روستایی و عشایری جهاد کشاورزی عنوان کرد:

زنان روستایی به تسهیلات یارانه‌ای چهار درصدی نیاز دارند

زنان روستایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و افزایش درآمد اقتصادی که به تولید بیشتر و جلوگیری از مهاجرت می‌انجامد، به تسهیلات یارانه‌ای با کارمزد چهار درصد نیاز دارند.

زنان روستایی به تسهیلات یارانه‌ای چهار درصدی نیاز دارند

زنان روستایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و افزایش درآمد اقتصادی که به تولید بیشتر و جلوگیری از مهاجرت می‌انجامد، به تسهیلات یارانه‌ای با کارمزد چهار درصد نیاز دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: هرچند کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، می‌تواند توسعه فعالیت‌های تولیدی کمک کند، اما نمی‌تواند برای زنان روستایی و عشایری که در سطح خرد و محلی فعالیت می‌کنند، کارگشا باشد.

فروغ بنی‌هاشم افزود: به‌نظر می‌رسد برای زنان روستایی که فاقد زیرساخت‌های مناسب برای تولید و بازاریابی هستند و به راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک نیاز دارند، راه‌اندازی تسهیلات یارانه‌ای با کارمزد چهار درصد کارگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: با چنین فرمولی می‌توان انتظار توسعه کسب و کارهای کوچک و قوی‌تر شدن اقتصاد خانوار روستایی را داشت که در بلندمدت در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت اثرگذار خواهد بود.


ردیف بودجه آموزش زنان روستایی در بودجه 95 اعمال شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان روستایی ادامه داد: در قانون بودجه سال 95 ذیل اعتبارات هزینه دستگاه‌های اجرایی برنامه آموزش زنان روستایی مورد تأکید قرار گرفته است.

بنی‌هاشم تصریح کرد: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی موظف به اختصاص درصدی از اعتبارات هزینه‌ای خود برای آموزش فراوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بهبود سطح توانمندسازی اقتصاد زنان و دختران روستایی از طریق آموزش شده است.

وی یادآور شد: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی مورد تأکید قرار گرفته است.

بنی‌هاشم تأکید کرد: این امر می‌تواند منشاء تحول جدی در حوزه آموزش حرفه‌ای و مهارتی زنان روستایی باشد و به توسعه توانمندی‌های آنها در عرصه تولیدی کمک کند.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه زنان روستایی و عشایری در راستای توانمندسازی اشتغال‌محور ردیف بودجه آموزش زنان روستایی گشایشی در جمعیت تحقق اهداف وزارتخانه و اجرایی شدن سیاست‌های دفتر امور زنان روستایی و عشایری است./

F-950422-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید