Iranian Agriculture News Agency

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور:

اختصاص ردیف اعتباری توسعه کیفیت آموزش بهره‌برداران کشاورزی برای بودجه 96

برنامه‌های آموزش کاردانش و مشکلات آن در شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد تا با برطرف شدن موانع آموزش کار دانش کشاورزی رشد یابد.

اختصاص ردیف اعتباری توسعه کیفیت آموزش بهره‌برداران کشاورزی برای بودجه 96


برنامه‌های آموزش کاردانش و مشکلات آن در شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد تا با برطرف شدن موانع آموزش کار دانش کشاورزی رشد یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در جلسه‌ای با حضور علی الله‌یارترکمن، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سیدجلال‌الدین بصام، رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی به تبیین برنامه‌ها، اهداف، چشم‌اندازها، موانع، چالش‌ها و در نهایت پیشنهاداتی برای رفع مشکلات موجود در مسیر آموزش بهره‌برداران و کاردانش پرداخت.

در ابتدای این جلسه، رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی با توجه به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی به تجمیع آموزش‌های بخش کشاورزی در مؤسسه اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید وزیر بر آموزش بهره‌برداران، برنامه‌هایی ازجمله تدوین نظام آموزش بهره‌برداران، تدوین استانداردهای آموزش مشاغل کشاورزی و سامانه جامع آموزش بهره‌برداران تهیه شده است. همچنین در این راستا استان کردستان به‌عنوان پایلوت آموزشی با تحت پوشش قرار دادن حدود 11 هزار نفر به‌منظور بررسی اثرگذاری آموزش‌های ارائه‌شده در این حوزه انتخاب شده است.

سیدجلال‌الدین بصام ضمن تشکر از مسئولان امور آموزش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌دلیل احیای ردیف اعتباری خاص بهره‌برداران در سال 1395 اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای توسعه آموزش‌های مهارتی بهره‌برداران اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.


پرهیز از تناقض های تأثیرگذار در فرآیند آموزش

در ادامه این جلسه، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به مشکلات و موقعیت کشاورزی در کشور اشاره کرد و پرهیز از تناقض های تأثیرگذار در فرآیند آموزش‌های مذکور به‌ویژه در حوزه­ عوامل انگیزشی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شما، ما را با ارائه اطلاعات جامع پشتیبانی کنید تا ما در نهادهای بودجه‌ریزی بتوانیم مسیر شما را هموار کنیم.

علی الله‌یارترکمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرای برنامه ششم باید خیلی دقیق و مرحله به مرحله حرکت کرد.

وی ادامه داد: اعتبارات ما در حوزه برون‌سپاری و خرید خدمات است و ما در حوزه کاردانش پیگیر مطالبات خواهیم بود و مؤسسه باید با آموزش و پرورش یک رابطه منطقی به‌عنوان کارفرما ایجاد کند.

الله‌یارترکمن در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من برای بودجه 1396 این است که ذیل ردیف اعتباری مؤسسه یک فعالیت برای توسعه کیفیت آموزش بهره‌برداران مطرح کنید و شاخص‌هایی نیز برای آن تهیه و تدوین کنند. بنده قول قطعی می‌دهم تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد، برای توسعه آموزش بخش کشاورزی شما را کمک کنم./

A-950419-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید