Iranian Agriculture News Agency

رییس جدید کمیسیون کشاورزی خبر داد:

لایحه افزایش حقوق محیط بانان خارج از نوبت بررسی می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با قاتلان محیط‌بانان هرمزگانی تأکید کرد: جرایم متجاوزان به محیط‌زیست به قدری باید افزایش یابد که هزینه سنگینی برای متخلفان داشته باشد.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با قاتلان محیط‌بانان هرمزگانی تأکید کرد: جرایم متجاوزان به محیط‌زیست به قدری باید افزایش یابد که هزینه سنگینی برای متخلفان داشته باشد .

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه "از مسئولان امنیتی و قضایی کشور و استان هرمزگان درخواست می‌کنیم شدیداً نسبت به شناسایی قاتلان محیط‌بانان هرمزگانی اقدام جدی کنند و گزارش اقدامات را به اطلاع ملت ایران برسانند"، گفت: 116 نفر از محیط‌بانان تاکنون به شهادت رسیده‌اند و تعداد زیادی هم در دفاع از حریم محیط‌زیست کشور جانباز شده‌اند. شرایط کنونی نیازمند این است که مسئولان کشور برنامه‌ریزی کامل و حمایت جدی از محیط‌بانان به عمل آورند .

وی تاکید کرد: باید حمایت جدی از محیط‌بانان صورت گیرد تا در مقابل شکارچیان متخلف و متجاوزان بتوانند مقاومت جدی کنند. بنابراین باید تجهیزات لازم برای حفاظت از کیان محیط زیست کشور را داشته باشند .

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد در حال حاضر محیط‌بانان کشور در یک شرایط خاص قرار دارند و باید فراهم کردن امکانات لازم برای آنها را در دستور کار جدی قرار دهیم. در این شرایط چند پیشنهاد می‌توان ارائه کرد؛ اول اینکه مجازات قاتلان به شدیدترین شکل صورت گیرد تا درس عبرتی برای متخلفان باشد و دوم امکانات و تجهیزات کامل برای محیط‌بانان فراهم کنیم و عملیات مراقبتی آن‌ها را بالا ببریم .

به گفته شاعری، افزایش پایش و سیستم‌های کنترل هوشمند در مناطق حفاظت‌شده ضرورت دارد و سیستم‌های هوشمند به پیگیری حوادث ناگوار کمک می‌کند. همچنین باید جرایم متجاوزین به محیط زیست به قدری افزایش یابد که برای متخلفان هزینه سنگینی در پی داشته باشد .

دولت لایحه‌ افزایش حقوق و حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان را ارائه دهد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی محیط‌بانان نیز اظهار کرد: دولت لایحه افزایش حقوق و حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان را تنظیم کند و در قالب یک لایحه جامع به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارائه دهد تا خارج از نوبت در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد و به صحن مجلس ارائه شود. به شرط اینکه دولت در اولین فرصت به منظور حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان این لایحه را تنظیم و ارائه دهد تا بیش از این شاهد جان‌باختن محیط‌بانان و جنگل‌بانان کشورمان نباشیم و از سوی دیگر مجلس بتواند نقش خود را در حمایت از این قشر که با حداقل حقوق و وضعیت نامناسب معیشتی از طبیعت و سرزمین‌مان حمایت می‌کند بتواند وظیفه انقلابی خود را عملی کند .

شاعری همچنین درباره تشکیل کمیسیون محیط زیست در مجلس گفت: اولویت ما این است که کمیسیون محیط زیست تشکیل شود. اگر این کمیسیون در صحن مجلس رأی نیاورد، از طریق کمیسیون آیین‌نامه‌ داخلی مجلس، عنوان محیط زیست را به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اضافه می‌کنیم./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید