Iranian Agriculture News Agency

همزمان با روز فرانسه انجام می شود

انتقال تجارب تولید ماهی قزل‌آلا از فرانسه به ایران، در 19 تیرماه/ تولید 460 هزار تن آبزی در سال جاری

19 تیرماه به نام روز فرانسه در تاریخ شیلات آورده شد و قرار است فرانسوی‌ها که در تولید قزل‌آلا صاحب‌نام هستند، تجارب خود را با تولیدکنندگان ایرانی تبادل کنند.

انتقال تجارب تولید ماهی قزل‌آلا از فرانسه به ایران، در 19 تیرماه/ تولید 460 هزار تن آبزی در سال جاری

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال هماهنگی‌های انجام‌شده، آبزی‌پروران بخش خصوصی ایران با همتایان هندی، فرانسوی، تایلندی، کره، مالزی، پاناما، چین و... دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسین عبدالحی افزود: مهم‌ترین نتیجه‌ای که همایش‌های بین‌المللی دارد، افزایش سطح آگاهی پرورش‌دهندگان است که در زمان پسابرجام، شاهد تغییرات خوبی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه آبزی‌پروری در کشور تا افق 1404 و دستیابی به عدد 800 هزار تنی تولید که 54 هزار تن آن تولید میگو بوده و مابقی به ماهیان گرم‌آبی، سردآبی، پرورش ماهیان خاویاری در قفس مربوط می‌شود، اعزام آبزی‌پروران کشورمان به کشورهای صاحب‌نام جهان در حال انجام است.

عبدالحی با اعلام اینکه دستیابی به اهداف فوق از طریق تغییر دیدگاه و روش تولیدکنندگان محقق می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 10 نفر از تولیدکنندگان ماهیان خاویاری از بخش خصوصی، در کشور روسیه حضور دارند تا جدیدترین روش‌های تولید را فرا گیرند.

وی درباره رتبه آبزی‌پروری ایران تصریح کرد: ایران در منطقه رتبه نخست آبزی‌پروری را داشته و در خاورمیانه بعد از مصر، صاحب رتبه دوم هستیم.

عبدالحی یادآور شد: در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، رتبه نخست آبزی‌پروری از آن ایران است و با اندکی تغییر روش خواهیم توانست در جهان نیز صاحب رتبه شویم.


برگزاری روز فرانسه در 19 تیرماه

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات تأکید کرد: پس از برگزاری موفق روز نروژ که با همکاری شرکت‌های خصوصی در ایران برگزار شد، برنامه‌ریزی شده است که 19 تیرماه سال جاری روز فرانسه را برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای آشنایی با روش‌های جدید تولید و تکنولوژی‌های روز، در مهرماه سال جاری نمایشگاه بین‌المللی شیلات در محل برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

عبدالحی همچنین گفت: آبزی‌پروران فرانسوی، دارای تجارب ارزنده‌ای در زمینه ماهی قزل‌آلا هستند که امید می‌رود در روزی به نام همین کشور، پرورش‌دهندگان ایرانی با جدیدترین متدها آشنا شوند.


افزایش 15 درصدی توسعه آبزی‌پروری در کشور

وی از افزایش 10 تا 15 درصدی آبزی‌پروری در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته از روش‌های توسعه آبزی‌پروری حدود 400 هزار تن محصولات شیلاتی تولید شد که امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش 10 تا 15 درصدی روبه‌رو باشیم و به تولیدی معادل 460 هزار تن برسیم.

عبدالحی در پایان خاطرنشان کرد: از برگزاری نشست‌های رودررو بین تولیدکنندگان کشورمان با همتایان سایر کشورها، تاکنون نتایج خوبی حاصل شده و ادامه روند فوق از سایر برنامه‌های سازمان شیلات ایران است./

M-950402-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید