Iranian Agriculture News Agency

تالار کشاورزی در هفته‌ای که گذشت...

گندم و جو، همچنان در انتظار معامله

تالار کشاورزی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت، شاهد عرضه بیش از 38 هزار تن محصول کشاورزی مختلف بود و تنها به معامله یک‌سوم از عرضه‌ها بسنده کرد که آن هم بیشتر سهم شکر سفید بود.

گندم و جو، همچنان در انتظار معامله


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - حمیده قاسمی:

تالار کشاورزی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت، شاهد عرضه بیش از 38 هزار تن محصول کشاورزی مختلف بود و تنها به معامله یک‌سوم از عرضه‌ها بسنده کرد که بیشتر سهم شکر سفید بود.

جو دامی (ماده 33) خرید تضمینی شرکت پشتیبانی امور دام با حجم 18 هزار و 924 تن در تمام روزهای هفته با عرضه حجم‌های متفاوت در عرضه‌ها حضور داشت و با معامله 720 تن هفته را با امید عرضه و رونق بازار بهتر در هفته آینده به پایان رسانید.

اما شکر که پس از معاملات شیرین قبل از شروع ماه رمضان، این هفته با عرضه 11 هزار و 300 تن به تالار آمده بود، توانست با معامله هشت‌هزار و 925 تن، کام تالار روزه‌دار این هفته را شیرین کند. با وجود عرضه موفق شکر فله، 96 تن شکر فله 900 گرمی فروشگاهی نتوانست به سبد خریداران و تأمین‌کنندگان فروشگاه‌ها وارد شود.

عرضه دیگر تالار نه‌چندان پررونق این هفته، عرضه سه‌هزار تن گندم دروم در احجام 250 تنی بود که آن هم در فهرست ناموفق عرضه جای گرفت و معامله‌ای در پی نداشت.

اما بازار عرضه و معامله کنجاله‌ها هم توانست از رونق نسبی برخوردار شود؛ چنان که عرضه 365 تن کنجاله سویا پرک و پلیت و 50 تن کنجاله کلزا پرک به معامله همه این احجام انجامید. هرچند که عرضه 500 تن کنجاله آفتابگردان پلیت و 400 تن کنجاله کنجد پرک، روی خوش به معامله نشان نداد.

ذرت دانه‌ای محصول دزفول در حجم چهارهزار و 150 تن عرضه و معامله شد که دوهزار و 160 تن به‌صورت میچینگ نقدی صورت گرفت.

زعفران رشته‌ای نیز با دو صدم تن عرضه، نتوانست صورت خود را در معامله سرخ کند و در انتظار قرارگیری در عرضه هفته قرار گرفت./

O-950327-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید