Iranian Agriculture News Agency

در هفته جهاد کشاورزی

78 طرح کشاورزی با هزینه‌کرد اعتباری معادل 824 میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح می‌شود

در هفته جهاد کشاورزی، 78 طرح کشاورزی با هزینه‌کرد اعتباری معادل 824 میلیارد ریال و با ایجاد 909 فرصت شغلی در استان کرمان افتتاح می‌شود.

78 طرح کشاورزی با هزینه‌کرد اعتباری معادل 824 میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح می‌شود


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در هفته جهاد کشاورزی که از 21 خردادماه شروع می‌شود 78 طرح با ایجاد 909 فرصت شغلی در شهرستان‌های استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند که این طرح‌ها در قالب بخش‌های دامپروری، آب و خاک، امور دام، کشاورزی، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی هستند.

عباس سعیدی افزود: از پروژه‌های مذکور 42 طرح مربوط به طرح‌های آب و خاک با اعتبار کل بیش از 63 میلیارد ریال، شش طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار کل بیش از 46 میلیارد ریال، 15 طرح دامپروری با اعتبار کل بیش از 99 میلیارد ریال، شش طرح شیلاتی با اعتبار کل بیش از دو میلیارد ریال و 9 پروژه زیربنایی کشاورزی با اعتبار کل بیش از 33 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه از منابع آب استان، با وجود شرایط خشکسالی در سال‌های اخیر و بر اساس طرح همیاران آب، این سازمان پیگیر تجهیز باغ‌ها و مزارع به سیستم‌های آبیاری تحت فشار و پوشش کانال‌های انتقال آب بوده تا در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و راندمان بهره‌وری از آب را تا حد امکان افزایش دهد.

سعیدی ادامه داد: به این منظور 23 طرح آبیاری تحت فشار در سطح یک‌هزار و 629 هکتار، پنج باب استخر جهت ذخیره بیش از دوهزار مترمکعب آب، هفت طرح لوله‌گذاری به طول چهارهزار و 550 متر، سه طرح کانال به طول یک‌هزار و 800 متر، دو طرح مرمت قنات به طول یک‌هزار و 100 متر و 300 هکتار تسطیح اراضی، یک باکس بتنی اجرا شده و از طرح‌های قابل افتتاح در بخش آب و خاک در این هفته است.

وی تصریح کرد: 15 طرح در بخش دامپروری شامل دو طرح پرورش گاو شیری، 10 طرح مرغداری، یک طرح پرواربندی گوساله، یک طرح پرورش یک‌هزار قطعه‌ای شترمرغ و یک واحد پرورش اسب 30 رأسی در مساحت سه‌هزار و 750 مترمربع نیز به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها 61 نفر مشغول به کار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان یادآور شد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی استان، شش پروژه شیلاتی شامل یک طرح پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید 20 تن، چهار طرح پرورش ماهیان گرم‌آبی با ظرفیت تولید 32 تن و یک طرح پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید 50 تن اجرا تا در کنار کار کشاورزی پرورش آبزیان نیز انجام تا این امرعلاوه بر غنی‌سازی آب آبیاری باعث افزایش درآمد کشاورزان شود که این طرح‌ها 18 فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.

سعیدی تأکید کرد: 9 طرح کشاورزی شامل شش طرح احداث گلخانه با زیربنای 54 هزار مترمربع جهت اشتغال 89 نفر و تولید 825 تن محصول سبزی و صیفی و 950 هزار گل شاخه بریده در سال و دو طرح کشت خرمای پیارم به مساحت 27 هکتار در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تولید انواع محصولات کشاورزی، وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی از ضرورت‌های استان است، اظهار داشت: در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکنون چند طرح شامل یک سردخانه در سطح یک‌هزار مترمربع با ظرفیت یک‌هزار و 300 تن و اشتغال 10 نفر و سه طرح بسته‌بندی با اشتغال به کار 25 نفر افتتاح شده است، همچنین دو طرح تولید سوهان و تهیه غذای سرد نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

سعیدی در پایان گفت: همچنین در این بخش یک طرح تولید نئوپان از سرشاخه‌های خرما در شهرستان نرماشیر کلنگ‌زنی می‌شود./

A-950322-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید