Iranian Agriculture News Agency

در پی سیاست های جدید دولت در عرضه محصولات کشاورزی در بورس؛

عرضه محصولات شهرستان ری در بورس کالای کشاورزی

معاون فرماندار ری از سیاست جدید دولت در عرضه جو و ذرت تولیدی شهرری در بورس کالا خبر داد.

عرضه محصولات شهرستان ری در بورس کالای کشاورزی


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از پایگاه خبری بورس کالای ایران، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: این شهرستان از نظر تولید گندم در سطح استان تهران رتبه اول و در تولید جو رتبه دوم را دارد.

مهدی مجیدی، معاون فرمانداری ری در نشست کمیته برداشت غلات و کلزای شهرستان ری با اشاره به اهمیت شهرستان ری در تولید محصولات زراعی به ویژه غلات و لزوم افزایش زمان کار سیلوها و مراکز خرید گندم در فصل برداشت، اظهار داشت: در سطح شهرستان ری ۷۰ هزارتن گندم و ۳۵ هزارتن جو تولید می شود.

وی افزود: سیاست دولت در خرید جو و ذرت درسال زراعی جاری تغییر یافته و این محصولات از طریق بورس کالا به فروش می رسد که طی این فرایند ۳ روز پس از فروش محصول جو و ذرت در بورس، وجه آن به حساب کشاورز واریز می شود و مابقی آن از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

مجیدی ضمن بیان اینکه سطح کشت گندم به میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار، جو به میزان ۸ هزار هکتار و کلزا ۱۰۰هکتار است افزود: با توجه به این که حدود یک سوم غلات استان تهران در شهرستان ری کشت گردیده است در فصل زراعی جاری ۳ کلینیک گیاه پزشکی با ۱۵ کارشناس نسبت به پایش اراضی جهت مبارزه با علف های هرز و آفات به ویژه غلات اقدام کردند.

وی خطاب به شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری تاکید نمود: با اعلام اینکه امکان سوخت رسانی از طریق جایگاه ها، وانت های سیار دارای مخزن سوخت در سطح روستاها وجود ندارد، آمادگی لازم را جهت سوخت رسانی سریع همانند ضوابط سال گذشته به کمباین داران منطقه داشته باشند.

معاون فرماندار ری افزود: شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری با تائید جهادکشاورزی شهرستان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کمباین های فعال در برداشت غلات و کلزا اقدام نماید.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید