Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان در کشور

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پرداخت تسهیلات خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان در کشور برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط، راکد یا نیمه‌فعال خبر داد.

آغاز پرداخت تسهیلات خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان در کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، صبوری‌پور با اعلام این خبر گفت: پرداخت تسهیلات از خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان کشور برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط راکد یا نیمه‌فعال (با تأمین سرمایه در گردش) و حمایت از ایجاد واحدهای بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان فارس از این خط اعتباری 517 میلیارد تومان است و با تأمین یارانه توسط دولت، با سود و کارمزد کمتر از نرخ رایج بانکی پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این تسهیلات کلیه واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی و... را شامل می‌شود و طرح‌های مشمول باید در سامانه behinyab.ir در بخش "تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت در راستای اقتصاد مقاومتی" پس از اخذ کد کاربری و کلمه عبور از سایت مذکور و ورود اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنند.

صبوری‌پور ادامه داد: این طرح‌ها باید در کار گروه رفع موانع تولید استان مصوب و سپس به بانک‌های عامل معرفی شوند و برای این کار دبیرخانه کارگروه واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست واحدهای ثبت نام شده را استخراج و با برگزاری جلسات کارشناسی هفتگی با حضور بانک‌ها و دستگاه‌های متولی نسبت به بررسی اولیه طرح‌ها اقدام و به کارگروه برای تصویب ارائه و سپس به بانک‌ها برای پرداخت معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات به واحدهایی که دارای چک برگشتی، بدهی معوقه غیرجاری و... باشند نیز پرداخت می‌شود و میزان تسهیلات برای واحدهای کوچک (زیر 50 نفر اشتغال) تا سقف یک میلیارد تومان و واحدهای متوسط (بین 50 تا 100 نفر اشتغال) تا سه میلیارد تومان است./

C-950312-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید